امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

اجرای طرح خدماتی «پنجشنبه‌های جهادی» در اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از اجرای طرح پنجشنبه‌های جهادی برای خدمات‌رسانی به محلات کم‌برخوردار مناطق شهری خبر داد.

علیرضا عالیپور با اشاره به اجرای طرح خدمات پنجشنبه‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار شهری اهواز اظهار کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز اجرای این طرح را در مناطق کم‌برخوردار شهری از دو هفته پیش آغاز کرده است. در این طرح، هر هفته بخشی از امکانات و نیروی انسانی مناطق شهرداری اهواز به یکی از محلات کم‌برخوردار اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اوضاع در محلات کم‌برخوردار اهواز اسفناک است، گفت: حدود ۷۰ محله کم‌برخوردار در اهواز وجود دارد که از این تعداد، ۱۸ محله وضعیت بسیار بدی دارند و شدت نارسایی خدمات در این مناطق بسیار زیاد است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: مهمترین معضلات محلات کم برخوردار اهواز مربوط به مشکلات فاضلاب و رسوب‌گرفتگی بیش از حد جوی‌های روباز، وجود فضولات دامی و رها شدن نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در معابر است.

وی با تاکید بر لزوم جداسازی تفکیک زندگی شهری و روستایی از یکدیگر، گفت: علت اصلی این مشکلات، درهم‌تنیدگی زندگی روستایی و دامداری در محلات و سکونتگاه های شهری است؛ افرادی که در این محله‌ها دامداری می‌کنند، مانع زندگی شهری با حداقل خدمات برای ساکنان این محلات هستند.

عالیپور بیان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که مسئولین شهری اهواز از نزدیک عمق این مشکلات را درک کنند و توجه مسئولین استانی و کشوری نیز به این مشکلات جلب شود. شهروندان این مناطق نیز باید در مدیریت شهری مشارکت داشته باشند و حداقل، فضولات دامی و پسماند خانگی را به صورت فله‌ای در سطح معابر و جوی‌ها رها نکنند و به ساعت جمع‌آوری پسماندها دقت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم ساماندهی محلات کم‌برخوردار اهواز، گفت: به تدریج باید امکانات بیشتری به این مناطق برده شود. نخست باید شرکت آب و فاضلاب، شبکه فاضلاب و آب را جدا کند زیرا بخشی از لوله‌های فرعی آب شرب از درون جوی‌های روباز فاضلاب عبور می‌کنند و استفاده از پمب آب خانگی، موجب مکش فاضلاب به درون لوله‌های آب می‌شود و خطر آلودگی آب بسیار بالا است. جوی‌های روباز باید تنها نقش دفع آب‌های سطحی را هنگام بارندگی ایفا کنند. همچنین باید محیط دامداران از دیگر شهروندان این مناطق جدا شود.

وی افزود: شهرداری وظیفه نظافت و تامین جایگاه مخازن زباله را دارد و پس از اجرای برخی موارد ضروری، باید وارد فاز زیرسازی و آسفالت شود. فعلا علاوه بر شهرداری، شرکت آبفا در این طرح مشارکت داشته است.

عالیپور گفت: این طرح از کوی سیاحی در منطقه ۶ آغاز شده است و مواردی از جمله لایروبی کانال های خاکی فاضلاب در حال انجام است. هفته آینده نیز کار در یکی از محلات کم برخوردار منطقه ۷ اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: گروه‌های داوطلب مردمی در قالب گروه‌های جهادی و سمن‌ها می‌توانند با مراجعه به معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز واقع در گلستان خیابان کارون نبش شمس، نسبت به کمک و حضور در این برنامه هفتگی اعلام آمادگی کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید