امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری اهواز در حالی از افزایش کرایه های درون شهری اهواز از مهر ماه ۹۸ خبر می دهد که کرایه های تاکسی و شخصی از ابتدای سال 98 تا 50 درصد گران شده و کک کسی هم گزیده نشده است!

 محمد رستم منش در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر اهواز اظهار کرد: هزار و ۹۱۱ دستگاه تاکسی زرد و هزار و ۵۰۵ خودروی ساماندهی شده در اهواز داریم.

وی افزود: قصد داریم به خودروهای شخصی که غیر مجاز و بدون گواهینامه جابجایی مسافر انجام می‌دهند نفری یک میلیون تومان تسهیلات بدهیم تا تعویض و ارتقا گواهینامه داشته باشند.

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری اهواز به اشاره به پیشنهاد افزایش نرخ تاکسی‌های شهری در اهواز یادآورشد: نرخ کرایه تاکسی در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته و سال جدید با توجه به شرایط و مخارج موجود با بررسی‌های انجام شده نرخ کرایه باید ۳۷ درصد افزایش یابد.

رستم منش با بیان اینکه این پیشنهاد به شهرداری ارائه شد، گفت: شهرداری ۲۵ درصد و کمیسیون حمل و نقل ۲۰ درصد را به شورا ارائه کرد تا مصوب شود که کرایه‌های درون شهری اهواز از مهر ماه ۹۸ افزایش ۲۰ درصدی داشته باشند.

وی درباره زمان اجرای این مصوبه توسط اعضای شورای شهر گفت: قرار بود از اول مهر به دلیل همزمانی با سرویس مدارس و جلوگیری از بی نظمی این اقدام صورت می‌گیرد.

 
وزارت کشور یارانه سوخت را به اتوبوسرانی اهواز پرداخت نکرده است

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: مصوب شده بود ۵۰۰ دستگاه از طریق منطقه آزاد اروند وارد چرخه مسافربری شود که ۱۱۷ دستگاه برای راه آهن، فرودگاه و بی‌سیم آماده بود اما مشکلات به وجود آمده این کار را متوقف کرد.

اهواز- حبیب نیوز: در حالی که مصوب شده  از مهرماه کرایه های تاکسی بیست درصد افزایش یابد اما تمامی تاکسی ها و سواری های شخصی از ابتدای سال 98 کرایه ها را تا 50 درصد گران کرده اند که خوش بختانه نه مسوولان واکنشی نشان داده اند (چرا که همه این همیشه خدمتگزاران به عالم و آدم خودروی شخصی و سازمانی دارند و نیاز به سوار شدن به تاکسی و سواری شخصی ندارند و نه مسافران تاکسی انتقادی کرده یا واکنش تندی از خود بروز داده اند و بدون گفت کرایه های گران شده را تقدیم رانندگان می کنند چرا که در تمام مسیرهای اهواز فقط یک تا دو اتوبوس در رفت و آمدند و هر مسافر برای سوار شدن به اتوبوس از 45 دقیقه تا یک ساعت باید منتظر بماند تا زیر پایش علف های سبز شده خشک شوند!

در حقیقت، علاوه بر وضعیت اسفناک نرخ کرایه تاکسی و نیز کمبود یا به عبارت بهتر، نبود اتوبوس در اهواز، اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتا سیاسی استان مان قمر در عقرب است و قابل بیان نیست که هر کس ساز خود را می نوازد؛ بی آن که کسی حرکات موزون یا غیر موزون انجام دهد یا کلن آب از آب تکان بخورد! به راستی که باید نشست و برای کلان روستای بی در و پیکر که به عنوان کلان شهر به مردم قالب شده فاتحه خواند...

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید