امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

 

فعالان جامعه کار و کارگری، در آیین تجدید پیمان با شهیدان، بخشی از مشکل های کارگران شوشتر را بیان کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوشتر در نخستین روزکاری به همراه جامعه کار و کارگری، تعاونگران و فعالان این حوزه، ضمن حضور در گلزار شهدای شوشتر با آرمان های شهیدان تجدید بیعت کرد.

 

در این آیین عضو شورای کارگری استان و شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره ) شوشتر گفت: از جمله مشکل هایی که در شهرستان وجود دارد، نبود تعامل میان کارفرما و کارگر و جامعه کارگری است؛ ما انتظار داریم تعامل بیشتر شود.

 

ذوالفقاری افزود: در سال های اخیر کارگران تحت فشار های مختلفی قرار گرفتند و دچار مشکل شدند؛ انتظار داریم شوراهای کارگری در شهرستان توسعه پیدا کنند؛ متاسفانه این موضوع هم در سال های گذشته با مشکل های زیادی روبه رو شد.

 

او افزود: مشکل دیگر، موضوع نیروهای ساعتی است که بعضا برای  کمتر از یک میلیون تومان درماه در برخی شرکت های بزرگ شهرستان شاغل هستند. متاسفانه در خصوص قرار دادها و جذب نیرو ها باید در شرکت های بزرگ کمیته جذب تشکیل شود تا از جذب نیروهای وابسته به مدیریت و سفارشی در شرکت ها جلوگیری به عمل آید چراکه متاسفانه افراد مستحق کار در شرکت ها استخدام نمی شوند.

 

سپس علیزاده رییس خانه کارگر شوشتر انتصاب مهندس بهداروند را به جامعه ی کارگری تبریک گفت و افزود: امروز مدیری سرکار آمده که حامی جامعه کارگری و دوست دار طبیعت است.

 

در ادامه عضو شورای اسلامی کار شرکت کارون گفت: جای خرسندی است که امروز فردی در این جایگاه قرار گرفته که با جامعه کارگری بیگانه نیست و کاملا با این قشر آشناست، شهرستان شوشتر با وجود شرکت های بزرگ صنعتی و کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و نیاز به تزریق خون جدیدی در رگ های خود است.

 

نوری خواه خطاب به بهداروند گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، شهرستان ما نیاز به یک جهش جامعه کارگری دارد. خواهش می کنم در هر امضای و هر کاری چشمان منتظر و اشکبار خانواده های کارگران را از یاد نبرید و همیشه کارگر و خانواده های کارگر را در نظر داشته باشید.

 

وی افزود: با وجود ظرفیت بالای اشتغال در شهرستان اما متاسفانه آمار بی کاری  بسیار بالاست. با پشتکار و همت و خلوص نیتی که بنده در جناب عالی سراغ دارم، انتظار دارم به این وضعیت رسیدگی کنید.

 

همچنین شیرالی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن در سخنانی گفت: امیدواریم شوشتر هم مثل ۳۰ شهرستان دیگر که شرکت توسعه و عمران در آن ها تشکیل شده در شهرستان شوشتر هم تشکیل شود؛ چرا که مانع ورود نیرو ها و شرکت های غیر بومی به شهرستان می شود. با وجود شیوه های نظارتی نیاز به مناقصه و مزایده وجود نداشته و با واریز بودجه در حساب این شرکت ها از بازگشت بودجه جلوگیری می شود.

 

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوشتر نیز در این آیین در سخنانی گفت: بخشی از برنامه ها و اولویت های کاری بنده در سال جهش تولید حمایت از کارآفرین ها و سرمایه گذاران دولتی و همچنین بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال پایدار و صیانت از حقوق قانونی نیروی کار و نیز کمک به احیای تعاونی ها و شرکت های غیرفعال است

 

"ایمان بهداروند"، حمایت از طرح طبقه بندی مشاغل و ساماندهی شوراهای کارگری، حمایت از بخش تعاونی و ترویج فرهنگ تعاون در ساماندهی اشتغال پایدار از دیگر برنامه های حوزه مسوولیت خود برشمرد. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید