امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آغاز پروژه گازرسانی به روستاهای بخش سوسن ایذه

 استاندار خوزستان از بهره‌برداری از نخستین فاز گازرسانی به بخش سوسن ایذه در دهه مبارک فجر و اختصاص انشعاب گاز به دو هزار روستای منطقه در دو سال آینده خبر داد.

غلامرضا شریعتی در آیین آغاز پروژه گازرسانی به روستاهای بخش سوسن ایذه که امروز (۲۹ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه قفل گازرسانی به روستاهای ایذه شکسته شد. بر اساس استانداردهای وزارت نفت اگر برای هر نفر حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه شود، مجوز گازرسانی داده می‌شود. این هزینه در روستاهای بخش سوسن ایذه بیش از ۲۳ تا ۲۴ میلیون تومان برای هر نفر بود و از نظر قانونی امکان گازرسانی وجود نداشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای حل این مشکل، جلسات متعددی با وزیر نفت برگزار شد و از ایشان درخواست کردیم تا از اختیارات خود این موضوع را بپذیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: روستاهای بخش سوسن ایذه روستاهایی صعب العبور و سردسیر هستند و بیشتر به گازرسانی نیاز داشتند و از این رو خوشبختانه وزیر نفت پذیرفت نسبت به گازرسانی به این روستاها اقدام شود. امیدواریم کل روستاهای استان خوزستان را یکی پس از دیگری گازرسانی کنیم و ما به تفاوت هزینه گازرسانی به این روستاها را نیز وزارت نفت از اعتبارات خود پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به پروژه گازرسانی به روستاهای بخش سوسن ایذه افزود: این پروژه بزرگ با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان آغاز شده است و می‌تواند زیرساخت توسعه باشد. سایر روستاهای ایذه و باغملک نیز در دستور کار گازرسانی قرار دارند تا عقب ماندگی ایذه و باغملک در این زمینه جبران شود.

شریعتی بیان کرد: امیدواریم در دهه مبارک فجر اولین فاز گازرسانی به بخش سوسن ایذه به بهره‌برداری برسد و در دو سال آینده به ۲ هزار روستا انشعاب گاز داده شود.

به گزارش ایسنا، پروژه گازرسانی به روستاهای بخش سوسن ایذه با ۲ هزار انشعاب، شامل ۸۰ هزار متر شبکه گذاری است و ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید