امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز- حبیب نیوز: از سوی شورای عمومی فرهنگ کشور، روز پنجم خرداد ماه در تقویم به نام "مسجدسلیمان" نامگذاری شده است. این روز و این نام(مسجدسلیمان) آن طور که بایسته و شایسته بوده در دل و نگاه مسوولان دیده نمی شود و هر ساله این روز یا به باد فراموشی سپرده می شود یا با برگزاری یک مراسم خشک و بی روح سر و ته آن را به هم می آورند که انگاری نه کسی آمد و نه کسی رفت!

نمی دانیم شهرستان مسجدسلیمان چه گلی بر سر برخی مسوولان زده که حتا از بردن نامش هم دریغ می کنند چه رسد به این که بخواهند مراسم بزرگ داشتی برای پنجم خرداد هم بگیرند؟!

شاید هم می خواهند شهرستان مسجدسلیمان به درد شهر "نفت سفید"- که تا دهه چهل ابهت داشت و بعد از آن روبه قهقرا رفت و حتا امروزه به عنوان ده هم نامی از آن برده نمی شود و به آثار باستانی بی جذبه پیوسته- دچار شود و مردم از این شهر و دیار کوچ کنند تا دیگر گوشی برای شنیدن مسایل و مشکل های بی شمار آن به کار گرفته نشود و زبانی هم برای دادن وعده های سرخرمن سبز نشود!

خوب است به سخن یک استاد تاریخ و نویسنده خوزستانی اشاره کنم که می گوید: "مردم مسجدسلیمان محتاج و مستحق کمک نبوده که طلبکار مطالبات خود هم هستند. آن ها در قبال نفت طلبکار بوده و مدیون کسی هم نیستند."

فرشید خدادادیان، معتقد است: "توسعه پایدار به جز با تکیه بر دانش و تجربه محقق نمی شود. ما باید به این فکر کنیم که نفت برای ما طلای سیاه بوده یا اینکه بلای سیاه شده است."

آری! طلای سیاه برای مسجدسلیمان و مردم وفادار و صادق و محروم از توجه مسوولان اش بلا بوده اما برای دیگر استان ها و شهرهای بزرگ طلایی بوده که به توسعه و آبادانی و رونق اقتصادی منجر شده است.

با این که می دانیم روز پنجم خرداد ماه می آید و نگاه مسوولان مربوط به پایتخت نفتی خاورمیانه نمی تابد اما این روز بزرگ را به مردم گران قدر مسجدسلیمان تبریک می گوییم و برای آنان از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیق و بهروزی داریم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید