امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان: رسانه‌ها بازوی پرقدرت پلیس هستند

 جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت:رسانه‌ها بازوی پرقدرت پلیس هستند که باید از آنها برای رشد و اعتلای جامعه بهره‌گرفت.

به گزارش ایرنا، سردار سید محمد صالحی عصر سه شنبه در کارگاه اموزش سواد رسانه با حضور فرماندهان انتظامی این استان افزود: با توجه به نقش روز افزون فضای مجازی در زندگی بشر بالا بردن سطح سواد رسانه ای بسیار ضروری است. 

وی افزود: به طور حتم  سواد رسانه ای و توجه به جایگاه انتظامی امروز برای اعتلای کشور در همه سطوح لازم است به همین دلیل پلیس نیز این موضوع را در دستور کار قرار داده است. 

سردار صالحی اضافه کرد: تقویت رسانه های قوی و مرجع می تواند به اطلاع رسانی درست صحیح و دقیق منجر شود که پلیس در استان در تلاش است تا با تعامل بیشتر با رسانه های فعال و حرفه ای ارتباط بهتری با مردم برقرار نماید. 

وی اظهار کرد: رسانه ها حلقه بین مردم و مسئولان هستند و اگر به وظایف خود به درستی عمل کنند مردم به سراغ رسانه های دیگر نخواهند رفت. 

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان افزود: رسانه ها در مقوله اجتماعی و انتظامی نقش بسیار مهمی می توانند ایفا نمایند و با اگاهی بخشی به جامعه از بسیاری جرایم جلوگیری نمایند. 

وی گفت: نیروی انتظامی در خوزستان در سال های اخیر توفیقات فراوانی در کشف جرایم و برخورد با متخلفان داشته که لازم است رسانه ها این مسایل را به مردم بازگو کنند. 

سردار صالحی افزود: کشف جرایم خشن،  سرقت های کلان و جز سرقت های مسلحانه،  کشف سلاح و کشف مواد مخدر در سال گذشته و دو ماهه اول امسال رشد چشمگیری داشته که این نشان از همت پلیس در خوزستان برای برقراری امنیت و ارامش مردم است. 

وی اضافه کرد: خوش بختانه استان از لحاظ امنیت وضعیت بسیار خوبی دارد ولی احساس ناامنی در آن  چندان مطلوب نیست که رسانه ها باید در این زمینه بیشتر فعالیت نمایند. 

محسن بهاروند کارشناس حوزه رسانه نیز در این نشست نقش سواد رسانه در رشد و پیشرفت جوامع را تبیین کرد و افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی امروز باید سواد رسانه ای در اولویت دستگاه ها باشد. 

وی اضافه کرد: اگر سواد رسانه ای در بین مردم و نیز کارکنان ادارات تعمیم نیابد جدا کردن اخبار صحیح از ناصحیح بسیار دشوار خواهد بود. 

وی افزود: نیروی انتظامی که ارتباط موثر و تنگاتنگی با مردم دارد  می بایست بیش از دستگاهها به سواد رسانه ای بپردازد. 

بهاروند افزود: اگر سواد رسانه ای در بین مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم تقویت شود شناخت خبر جعلی از اصلی اسان خواهد بود. 

این کارشناس امور رسانه گفت: متاسفانه امروز  فضای مجازی متاثر از اخبار جعلی فراوان است که حتی حاشیه های زیادی برای کشور به وجود می آورد که همین امر ضرورت تقویت سواد رسانه ای را بیش از پیش کرده است. 

در ادامه این کارگاه مباحث تخصصی سواد رسانه ای مطرح و فرماندهان پلیس انتظامی استان با این مباحث اشنا شدند. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید