امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

افتتاح بزرگترین بخش فوق‌تخصصی جراحی مغز و اعصاب جنوب غرب کشور در اهواز

 بزرگ ترین بخش فوق‌تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات جنوب غرب کشور، صبح امروز (۸ خردادماه) با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، در بیمارستان گلستان اهواز افتتاح شد.

به گزارش حبیب خبر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه مراسم افتتاح این بخش اظهار کرد:  این بخش با مساحت دو هزار مترمربع، دارای ۶۰ تخت، شامل ۵۲ تخت بستری و ۸ تخت آی‌.سی‌.یو به هراه اتاق ایزوله و کلیه فضاهای مجهز آموزشی، درمانی و پشتیبانی، مطابق  با به روزترین استانداردهای روز دنیا و در مدت زمان کمتر از چهار ماه، تجهیز و آماده شده است.

"دکتر فرهاد ابول نژادیان" افزود: برای راه اندازی این بخش، اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد ریال هزینه شده است.

او تصریح کرد: بیمارستان بزرگ گلستان اهواز، مرکز اصلی ارجاع بیماران بدحال در استان با آسیب‌های شدید ستون فقرات، مغزی و نخاعی ناشی از سوانح ترافیکی و حوادث است که بهره برداری از این پروژه در ارائه‌ی خدمات مطلوب و متناسب با بیماران، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این پروژه یکی از آرزوهای دیرین و مهم جامعه پزشکی جنوب غرب کشور و یکی از نیازهای ضروری برای ارائه‌ هرچه بهتر خدمات درمانی به مردم شریف استان است که با پیگیری های ریاست بیمارستان گلستان اهواز به ثمر نشست.

 آیین افتتاح بخش جدید ام آر ای و  پروژه توسعه و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز نیز امروز با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار شد.

 بازدید از مراحل پروژه ساخت اورژانس جدید بیمارستان امام(ره) از دیگر برنامه های سفر جان بابایی به خوزستان بوده است. در حال حاضر بیمارستان امام خمینی(ره) دارای بخش های جراحی عمومی، داخلی، اطفال،جراحی، زنان، عفونی، چشم، قلب، ارتوپدی، نوزادان، اورولوژی، نفرولوژی، ENT و دیالیز است.

جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت که با هدف نظارت بر خدمات مرتبط با پیشگیری و درمان کروناویروس به استان خوزستان سفر کرده است، بامداد امروز به همراه با دکتر علیرضا افشار مشاور و نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی مربوط به کرونا در استان خوزستان ابتدا در بیمارستان رازی اهواز که از روزهای نخست اپیدمی این بیماری در استان به عنوان اولین بیمارستان قرنطینه شده ویژه بیماران مبتلا به کروناویروس در نظر گرفته شد، حضور یافت.

وی در این بازدید ضمن حضور در بخش‌های مختلف این بیمارستان، با مسئولان، کارشناسان گفت و گو کرده و فرآیندهای ارائه خدمت به مراجعان را بررسی کرد.

آمارهای مراجعه روزانه، روند معاینه مراجعان، فرآیندهای ارجاع و پیگیری، از جمله نکات مورد بررسی معاون کل وزارت بهداشت در این بازدید بود.‌

بازدید از بیمارستان‌های ابوذر و آیت الله طالقانی اهواز و بررسی آخرین اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا ویروس در بیمارستان‌های معین استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون درمان وزارت بهداشت بود.

جان بابایی همچنین امروز از بخش های مختلف  بیمارستان سینا شهرستان کارون بازدید کرد و در بازدید از پروژه های عمرانی در آستانه افتتاح این بیمارستان، ضمن بررسی وضعیت و امکانات موجود، در جریان روند تکمیلی مراحل پایانی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید