امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

محرومیت‌زدایی از چهره اندیکا در گرو عزم جدی مدیران استانی

 فرماندار اندیکا گفت: با گذشت بیش از هشت ماه از معرفی شهرستان اندیکا به عنوان محروم‌ترین شهرستان خوزستان و تدوین سند چشم‌انداز توسعه، برخی دستگاه هایی اجرایی و خدماتی آن چنان که باید با جدیت پای کار نیامده‌اند.

به گزارش حبیب خبر، "حیدر کاظمی" روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان اندیکا از ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی بسیاری برخوردار است که توجه به آنها علاوه بر رونق اقتصادی در این شهرستان، در توسعه استان نیز می تواند موثر باشد .

وی افزود : طبیعت منحصر به فرد، آب فراوان، تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی، آثار تاریخی، صنایع دستی و خاک مستعد از جمله ظرفیت هایی هستند که در  سال های گذشته مورد غفلت واقع شده اند.

رییس شورای برنامه ریزی شهرستان اندیکا ادامه داد: جاده و راه دسترسی یکی از زیر ساخت های اصلی توسعه به شمار می آید اما متاسفانه در این شهرستان راه های اصلی و روستایی وضعیت مناسبی ندارند یا پروژه آسفالت آنها در مناطقی مانند شاهزاده عبدالله و شیمبار و .... ناتمام مانده و حتی تعدادی از روستاها راه دسترسی ندارند.

وی گفت: در این شهرستان مناطق خوش آب و هوا و ظرفیت های گردشگری منحصر به فردی وجود دارد که با ایجاد زیرساخت های لازم می توان رونق اقتصادی خوبی ایجاد کرد .

رییس شورای برنامه ریزی شهرستان اندیکا ادامه داد: این شهرستان بیشترین جمعیت عشایری استان را به خود اختصاص داده اما عشایر ما هنوز از برخی امکانات اولیه بی بهره هستند و برخی راه های دسترسی آنها بین اداره امور عشایر و راهداری بلا تکلیف هستند.

وی افزود : ۱۶۰ روستا در این شهرستان دارای طرح هادی هستند اما تنها در ۱۵ روستا آن هم به شکل ناقص ، طرح هادی اجرا شده است .

رییس شورای کشاورزی شهرستان اندیکا ادامه داد : یکی از خواستهای کشاورزان این شهرستان اجرای طرح آبیاری پنج هزار هکتاری زمین های کشاورزی در این شهرستان است که نیاز است با تعامل اداره کل جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق وارد فاز اجرایی شود .

وی گفت: ۶۶ باب مدرسه در این شهرستان غیراستاندارد و خطرآفرین هستند که اعتبارات داخلی به تنهایی برای بازسازی و احداث این مدارس کافی نیست و به مشارکت نیکوکاران و اعتبار ویژه نیازمند هستیم .

سرپرست فرمانداری اندیکا افزود: ناحیه صنعتی این شهرستان سال ها بدون استفاده رها شده اما با دستور استاندار خوزستان قرار است ۲۰ واحد آن با اعتبارات دولتی راه اندازی و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد که این جای امیدواری دارد .

وی گفت : بخش های زیادی از مراتع و جنگل های این شهرستان در آتش سوزی ها فصل گرم سال خاکستر می شود که انتظار می رود اداره کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست نسبت به تجهیز پاسگاه های خود در این شهرستان اقدام کنند .

رییس شورای اداری شهرستان اندیکا ادامه داد: به رغم وجود ۲ سد عظیم در این شهرستان، در موضوع محرومیت زدایی متولیان آنها اقدام خاصی انجام نداده اند .

وی گفت: ساخت ایستگاه برق در بخش چلو از نیاز های ضروری این منطقه است که انتظار می رود مسوولان مربوط برای حل این مشکل وارد عمل شوند .

سرپرست فرمانداری اندیکا ادامه داد: در نشست رفع مشکلات سند توسعه این شهرستان به ریاست استاندار خوزستان تصمیمات خوبی در زمینه تکمیل پروژه گازرسانی ، برق رسانی به ۲۲ روستا ، ساخت دکل های مخابراتی، آبرسانی و دیگر خدمات لازم به مناطق مختلف شهرستان اندیکا اتخاذ شده که لزوم تحقق آنها حضور میدانی مدیران کل استان در شهرستان است .

وی گفت: البته اداره‌های شهرستان هم باید در عملیاتی کردن برنامه ها و ارتقای شاخص های توسعه شهرستان، تلاش کنند .

پارسال ۳۱ شهرستان در کشور به عنوان مناطق محروم و کم برخوردار معرفی شدند که در خوزستان، اندیکا به عنوان منطقه محروم تعیین شد.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید