امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

استاندار خوزستان: اگر رفتار مردم اصلاح نشود به عقب برمی‌گردیم

استاندار خوزستان گفت: اگر رفتار مردم در مقابله با ویروس کرونا اصلاح نشود در برخی شهرها و مناطق خوزستان به عقب برمی‌گردیم و تصمیم های سختگیرانه را در آن مناطق اعمال می‌کنیم.

به گزارش سایت حبیب خبر به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در دهمین نشست مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: در چند روز اخیر نشست‌های مختلفی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و استانداری پیرامون مدیریت ویروس کرونا برگزار کردیم؛ یکی از موارد مهم مطرح در این نشست‌ها، بالا بودن موارد مثبت کرونا بوده است که با توجه به این روند لازم است مراقبت جدی داشته باشیم و مردم فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر از گذشته رعایت و رفتارشان را اصلاح کنند.

 وی ادامه داد: در ۴۰ روز ابتدایی ورود کرونا به خوزستان رفتار مردم کاملا هماهنگ و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همراه بود و موجب کنترل خوب این بیماری شد و اکنون نیز از مردم خواستار رعایت بیشتر بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: البته نسبت به روزهای نخست شیوه کرونا شرایط امکانات خوزستان نیز تغییر کرده و تعداد آزمایشگاه‌ها و نمونه‌گیری‌ها بیشتر شده است؛ عمده بیماران سرپایی هستند که از وضعیت عمومی خوبی برخوردارند و مشکل خاصی ندارند اما در برخی موارد چون بیماری تشخیص داده شده ما موارد تماس با افراد را نیز نمونه‌گیری کردیم برای همین موارد مثبت بیشتر شده است که این افزایش قدرت کار و قدرت بیماریابی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان را نشان می‌دهد.

وی گفت: هرچه بتوانیم بیماران مبتلای بیشتری را زودتر از جامعه جدا کنیم برای ما نقطه مثبت محسوب  می‌شود زیرا این بیماران تعداد کمتری را آلوده می‌کنند؛ هر چند که تعداد بالای بیماران به ما هشدار می‌دهد که نخست باید فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کرده و آلودگی به حداقل برسد.

شریعتی ادامه داد: نکته دیگر اینکه میزان مرگ و بیمار این اپیدمی در خوزستان پایین است که حاکی از عملکرد خوب و اثربخش سیستم‌های درمانی است و باید در همین مسیر با قدرت ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اصلاح رفتار از سوی جامعه یادآور شد: اگر جامعه رفتارش را اصلاح نکند دوباره اقدام به اعمال محدودیت می‌کنیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم زیرا سلامت مردم خط قرمز و مهمترین اولویت کنونی ما است برای همین در  حوزه سلامتی مردم با هیچکس مسامحه و تعارف نداریم.

وی بیان کرد: در خصوص تعداد شهرهای سفید خوزستان مربوط به بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال انجام اصلاحاتی است تا با اطلاعاتی اشتباه در این مورد موجب طغیان بیماری در یک منطقه نشویم؛ البته در خوزستان فعلا طغیان بیماری کرونا را نداریم و اوضاع در کنترل است.

وی ادامه داد: تمامی مسئولان شهرستانی باید با فرماندارن هماهنگ باشند؛ اگر مدیری با فرماندارن شهرستان خود هماهنگ نباشد فرماندار می‌تواند وی را عزل و مدیری هماهنگ به جای آن منصوب کند از این رو اگر فرمانداران با قصوری رو به رو شدند حتما به ما گزارش بدهند تا به صورت جدی برخود کنیم.

شریعتی گفت: یکصد گروه بازرسی در شهر اهواز شکل گرفته که کار نظارت را در کنار اتحادیه‌ها انجام دهند؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان باید از حالت کم تفاوتی خارج شود و فعالانه وارد میدان شود با توجه به نزدیک شدن به عید فطر نیاز به مراقبت و اصلاح رفتار بیشتری است و اگر رعایت نشود مجبور می‌شویم تصمیمات سختگیرانه ای اعمال کنیم.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان در یک هفته اخیر روند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصلهگذاری اجتماعی در افزایش این آمار نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا وضعیت فوقالعاده اعلام کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید