امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان از تمدید مرخصی ۳ هزار و ۸۰۰ زندانی واجد شرایط در ایام ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

عباس حسینی پویا روز شنبه در نشست اجرایی بخشنامه تمدید مرخصی صادره رییس قوه قضاییه که از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه خوزستان برگزار شد گفت: با بخشنامه رییس قوه قضاییه و دستور رییس کل دادگستری استان، مرخصی بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ زندانی واجد شرایط استان در ماه مبارک رمضان تمدید شد.

او اظهار کرد: روند اعطای مرخصی‌های بلند مدت به زندانیان واجد شرایط کشور از ۷ اسفند پارسال آغاز شد و تاکنون برای زندانیان واجد شرایط تمدید شده است.

حسینی پویا تصریح کرد: تلاش بر این است که درباره کاهش هدفمند جمعیت کیفری گام‌های قاطع و پایدار برداشته شود، از این رو بیشتر این ۳ هزار و۸۰۰ زندانی در پایان مرخصی به زندان باز و اشتغال به کار اعزام می‌شوند و بخشی از آنان که حسن رفتار و تنبه و ندامت از جرم در آن‌ها مشهود باشد، مشمول عفو و بخشش قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ادامه داد: در عرصه کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط باید از ظرفیت ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان و شهرستان‌ها نیزاستفاده شود.

او گفت: تیم‌های کارشناسی و نظارتی بر رفتار زندانیان هنگام استفاده از مرخصی نظارت دارند و در صورت وقوع جرم و ناهنجاری، با آنان برخورد قضایی می‌شود.

حسینی پویا افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقان مسلح، جیب بر‌ها و کیف قاپ‌ها و قاچاقچیان مسلح، از مرخصی و ارفاق حقوقی برخوردار نمی‌شوند. در سیاست کاهش جمعیت کیفری، زندانیانی از امتیاز و رافت قضایی برخوردار می‌شوند که وجودشان برای امنیت قضایی جامعه آسیب به دنبال ندارد.

او با رد این ادعا که مرخصی زندانیان جرم در جامعه را زیاد می‌کندگفت: آمار‌ها نشان می‌دهد زندانیان در مدت مرخصی و اشتغال به کار درصد بسیار پایینی امکان مبادرت به بزه دارند و این از میانگین متداول جامعه بسیار پایین تراست.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان و دبیر ستاد کاهش جمعیت کیفری تشکیلات قضایی استان نیز در این نشست گفت: پیگیری سیاست‌های ستاد کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری خوزستان با به کارگیری همه ظرفیت‌ها و رعایت اکید جوانب ارتقای امنیت قضایی و اجتماعی دنبال می‌شود.

علی افتخاری افزود: با همکاری موثر دادگستری و زندان در کوتاه مدت و با همت مضاعف مسوولان قضایی مرکز استان و شهرستان‌ها مفاد این بخشنامه برای زندانیان واجد شرایط در حوزه اعزام به مرخصی تمدید مرخصی و اعمال عفو و بخشودگی منجر به آزادی با نگاه حداکثری به اجرا درخواهد آمد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید