امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اشغال تخت‌های بیمارستانی بیشتر، نگران‌کننده است/ اهوازی‌ها کمتر رعایت می‌کنند

 استاندار خوزستان با اشاره به تبعات رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و بی توجهی به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، گفت: اشغال بیشتر تخت‌های بیمارستانی، نگران‌کننده است.

غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان، در دوم اردیبهشت‌ماه گفت: در این نشست وضعیت کروناویروس در خوزستان رصد شد. به دلیل اینکه مراکز آزمایشگاهی بیشتری فعال شده‌اند و مراکز جامع سلامت نیز نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا را انجام می‌دهند؛ شمار بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته است. این کار، به نوعی بیماریابی ما را قوی‌تر کرده است و از این بابت جای نگرانی نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با قوی شدن بیماریابی، بیماری فرد در مراحل اولیه ابتلا تشخیص داده می‌شود و امکان آلوده کردن دیگران کاهش می‌یابد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و یا عدم توجه به دستورالعمل‌ها و در پی آن آلوده شدن افراد بیشتر و اشغال تخت‌های بیمارستانی بیشتر، نگران‌کننده است و هشداری به ما و هشداری به مردم است تا رفتار خود را اصلاح کنند.

شریعتی بیان کرد: باید مانند زمانی که فاصله‌گذاری اجتماعی اجباری اعمال شده بود، اکنون نیز فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند رعایت شود. اصناف و ارباب رجوع آنان نیز موظف به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و اگر این گونه رفتار نشود، با شرایط بدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تاکنون شرایط خوزستان را به گونه‌ای مدیریت کرده‌ایم که تخت های بیمارستانی ویژه و امکانات مازاد داشته باشیم اما در یکی دو روز اخیر تعداد بیماران بستری از ۲۰۰ بیمار بالاتر رفته است؛ اگرچه این بیماران بدحال نیستند اما این مساله زنگ خطری برای ما است تا رفتار خود را اصلاح و طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عمل کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید بین سلامت و معیشت مردم تعادل ایجاد کنیم اما مردم  به ویژه در اهواز باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: در اهواز عدم رعایت دستورالعمل‌ها بیشتر است و موجب شده تعداد بیماران افزایش یابد. مردم اهواز باید هشدارها را بیشتر جدی بگیرند و به نحوی عمل شود که بتوانیم کنترل بیشتری بر شرایط داشته باشیم و شرایط در آینده بهتر شود. وضعیت به رفتار ما بستگی دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید