امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از بازداشت 92 حفار غیرمجاز در سال 98 در استان خبر داد.

به گزارش حبیب خبر، سرهنگ رامین مکناوی افزود: یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان در سال 1398 در انجام وظایف ذاتی خود در حوزه مبارزه با جرایم علیه میراث فرهنگی رویکردی دانش‌محور داشته و در حوزه پیشگیری اجتماعی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی و ... فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

او  گفت: در سال گذشته 24 باند حفار غیرمجاز در سطح کشور منهدم شد که از این تعداد انهدام، 92 حفار غیرمجاز نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان افزود: همچنین تعداد 11هزار و 925 شیء نیز در سال 1398 توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان کشف  و 98 پرونده قضایی نیز تشکیل شد.

او تعداد اشیای کشف‌شده از شهرستان‌های آبادان، ایذه، اندیمشک، باغملک، بهبهان، خرمشهر، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان و شامل ظروف سفالی، سکه تاریخی، سکه تقلبی، ظروف فلزی مفرغی،تابوت، سنگ‌آسیاب، النگو، مجسمه، جمجمه، کاسه، بشقاب و ... دانست.

سرهنگ مکناوی گفت: در سال گذشته، 46هزار و 279 مورد سرکشی از آثار تاریخی انجام و در  145 مورد نیز از تخریب آثار تاریخی جلوگیری شد.

او افزود: 13هزار و 168 مورد تعامل با معتمدان محلی، چهارهزار و 453 مورد تعامل با نیروی انتظامی، 92 مورد تأمین امنیت جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، 645 مورد تعامل با انجمن دوستداران میراث فرهنگی، 328 مورد جلسه با رؤسای ادارات، 22 مورد حفاظت از محل‌های کاوش، 22 مورد اسکورت اشیاء تاریخی نیز در این مدت از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: همچنین 225 مورد مأموریت در سال 98 از سوی یگان حفاظت استان انجام شد و 311 مورد اخطار مؤثر و 102 مورد اخطار غیرمؤثر نیز توسط این یگان صادر شد.

او با قدردانی از کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان اظهار کرد: حراست و صیانت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی مستلزم مشارکت و همراهی و همکاری مستمر مردم است و تلاش می‌شود با آگاهی‌بخشی، از ظرفیت‌های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید