امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه امکان پیشگیری از سیل ۹۸ در این استان از ماه‌ها قبل وجود داشت، گفت: مردم فدای بی تدبیری مسئولان شدند.

سید محسن موسوی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع سیل استان خوزستان در ابتدای سال ۹۸ گفت: امکان پیشگیری از این سیل از ماه‌ها قبل وجود داشت، اما این اقدام صورت نگرفت و مردم فدای بی تدبیری مسئولان شدند.

وی با بیان اینکه هزاران هکتار گندم‌زار، باغات، نخلستان و مزارع مردم به همراه دام‌هایشان بر اثر این سیل از بین رفت، افزود: اگرچه خسارت بزرگی به مردم وارد شد، اما اراده آنها برای خودکفایی کشور سبب شد سال ۹۸ میزان تولید گندم نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری یابد و خوزستان مقام اول کشور را کسب کند.

موسوی‌زاده ادامه داد: با وجود تمام خسارت‌هایی که وارد شد، مردم برای دریافت خسارات خود بین بانک‌ها و ادارات سرگردان هستند.

وی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی روستایی در پی سیل سال گذشته تخریب شدند، گفت: آسیب‌دیدگی وسایل نقلیه مردم به خاطر وضعیت راه‌ها همچنان ادامه دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه لایروبی نکردن رودخانه‌ها در زمان مناسب این حوادث را رقم زد، افزود: سیلی که در ابتدای سال ۹۸ به وقوع پیوست، رسوبات رودخانه‌ها را بیشتر کرده و بعد از این حادثه هم اقدامات اساسی برای لایروبی انجام نشده است و اگر از سال ۹۹ نیمی از بارندگی‌های سال ۹۸ را داشته باشیم، حوادثی مشابه اتفاق می‌افتد.

موسوی‌زاده با ابراز تأسف از اینکه فاضلاب اهواز معضلی بزرگ برای این استان شده است، تصریح کرد: سیل خوزستان فشار جدی به تأسیسات قدیمی و فرسوده آب شهر اهواز وارد کرده و کمتر خیابانی وجود دارد که مشکل سرریز فاضلاب نداشته باشد.

وی با بیان اینکه طغیان فاضلاب و تخریب کانال‌های آن مشکلات جدی برای شهر ایجاد کرده است، گفت: به گفته کارشناسان و پزشکان حوزه بهداشت ادامه این وضعیت مردم را گرفتار بیماری می‌کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید