امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به اجرای یک پروژه آبیاری تحت فشار در این شهرستان گفت: با اجرای این پروژه به دنبال سهولت در عملیات زراعی و کاهش هزینه آبیاری هستیم.

خلیل منیعات اظهار کرد: عملیات ساخت پروژه آبیاری تحت فشار در دهستان بوزی روستای شبیشه به وسعت ۲۰.۵ هکتار به اتمام رسید و اکنون این پروژه آماده بهره‌برداری توسط کشاورزان است.

وی افزود: از ۲۰.۵ هکتار سطح اجرای این پروژه، میزان ۵.۵ هکتار نخیلات به روش میکروبابلر و ۱۵ هکتار اراضی زراعی به روش میکروتیپ آبیاری خواهند شد تا علاوه بر سهولت در عملیات زراعی، شاهد افزایش راندمان آبیاری در مزارع باشیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: اعتبار اجرای این پروژه ۳ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال است. همچنین اعتبار اجرای خط انتقال این طرح به طول ۱۱۴۰ متر، یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال است.

منیعات با اشاره به هدف اجرای این طرح، عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش بهره‌وری آب و خاک، افزایش کمی و کیفی محصول، سهولت در انجام عملیات زراعی و عدم نیاز به نیروی کارگر به دلیل ثابت بودن اجزای سیستم از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان‌کرد: افزایش سرعت آبیاری و کاهش هزینه آبیاری، عدم انتقال بذر علف‌های هرز و امکان استفاده همزمان کود شیمیایی به همراه آب آبیاری از دیگر اهداف اجرایی این طرح است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید