امروز:
سه شنبه - 29 خرداد - 1403
ساعت :

بهترین زمان برای نوشیدن آب

کم‌آبی بدن باعث بروز مشکلاتی نظیر یبوست، اختلال در عملکرد قلب، کلیه‌ها، کبد، عدم تعادل فشار خون و ... می‌شود.

به گزارش حبیب خبر از تسنیم، مصرف آب برای حفظ سلامتی اندام‌های مختلف و تنظیم دمای بدن ضروری است اما نوشیدن آب به ویژه در روزهای گرم سال، اصولی دارد.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا، میزان تعریق بدن انسان نیز زیاد می‌شود و بنابراین بخش عمده‌ای از آب بدن از طریق عرق کردن از دست می‌رود.

آب برای حفظ سلامتی ارگان‌های مختلف و تنظیم دمای بدن ضروری است. کم‌آبی بدن باعث بروز مشکلاتی نظیر یبوست، اختلال در عملکرد قلب، کلیه‌ها، کبد، عدم تعادل فشار خون و ... می‌شود.

با وجود این، مصرف آب به‌ویژه در روزهای گرم سال، اصولی دارد که رعایت آن‌ها به تأمین سلامتی بیشتر افراد کمک می‌کند.

*بهترین دمای آب نوشیدنی؟

بسیاری از افراد برای رهایی از عطش زیاد و گرمای هوا، داخل آب یخ می‌ریزند اما طب سنتی ایرانی توصیه می‌کند که همه افراد در فصول گرم سال از آب خنک اما بدون تماس مستقیم با یخ استفاده کنند و از مصرف آب یخ زده نیز پرهیز کنند.

*بهترین زمان مصرف آب؟

متخصصان تغذیه و طب سنتی توصیه می‌کنند که افراد برای پیشگیری از بروز سوءهاضمه، از مصرف آب در حین مصرف غذا خودداری کنند. از منظر طب ایرانی، بهترین زمان نوشیدن آب، یک تا دو ساعت پس از صرف غذاست.

همچنین متخصصان بر این باورند که یک ساعت پس از خوردن میوه بهترین زمان برای نوشیدن آب است تا مشکلی متوجه سیستم گوارشی فرد نشود.

یکی دیگر از توصیه‌های طب سنتی، پرهیز از نوشیدن آب در زمان ناشتا بودن است.

طب سنتی ایرانی به مردم توصیه می‌کند که در هنگام انجام ورزش‌های سنگین یا بلافاصله پس از استحمام، از مصرف آب به‌ویژه آب خنک خودداری کنند.

*چه مقدار آب در طول روز بنوشیم؟

عمده افراد تصور می‌کنند که مصرف روزانه ۸ لیوان آب برای حفظ سلامتی بدن ضروری است اما این تصور اشتباه است.

متخصصان طب سنتی می‌گویند میزان مصرف آب در هر فرد با توجه به مزاج او و فصل و اقلیمی که در آن قرار دارد، متفاوت است. با وجود این، به طور عمومی می‌توان توصیه کرد که به ازای هر ۱۰ کیلوگرم وزن بدن، بهتر است یک لیوان آب در طول روز مصرف شود.

طب ایرانی تأکید می‌کند: آب باید به صورت جرعه‌جرعه و در طول روز با حجم کم و در وعده‌های بیشتر مصرف شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید