امروز:
سه شنبه - 29 خرداد - 1403
ساعت :

گوشی A35 بهتر است یا A55 ؟

اگر می‌خواهید از بهترین گوشی‌های خوش‌قیمت و جذاب میان رده در بازار استفاده کنید، باید مقایسه گوشی a35 و a55 را مورد بررسی دقیق قرار دهید. این‌گونه دقیق‌تر قادر به انتخاب از میان ۲ گوشی برتر سال خواهید بود.

به گزارش حبیب خبر از تکنولایف، درصورتی‌که به‌دنبال خرید یک گوشی میان رده از برند بزرگ سامسونگ هستید، باید مقایسه گوشی a۳۵ و a۵۵ را به‌طور دقیقی انجام دهید؛ اما چرا؟ باید گفت که این ۲ گوشی از محبوب‌ترین محصولات شرکت سامسونگ بوده و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.

هر یک از موبایل‌های A۵۵ و A۳۵ در اسفندماه سال ۱۴۰۲ وارد بازار شده و توانسته‌اند محبوبیت زیادی را به‌دست بیاورند. ازنظر قیمتی، طراحی و سخت افزاری تفاوت‌های زیادی بین این مدل‌ها وجود دارد. اگر می‌خواهید از این تفاوت‌ها مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب را با ما همراه کنید. در انتها بهترین روش برای خرید این گوشی‌ها را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

* معرفی گوشی Galaxy A۳۵

نخستین کاری که باید برای مقایسه گوشی a۳۵ و a۵۵ انجام دهیم، بررسی اولیه گوشی A۳۵ است. این موبایل یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ در سری گلکسی است. طراحی آن فوق‌العاده جذاب بوده و در رنگ‌های آبی، سورمه‌ای، زرد و بنفش موجود است.

ویژگی‌هایی که می‌توان در گوشی a۳۵ پیدا کرد شامل ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، فناوری ارتباطی ۵G، سی پی یو اگزینوس ۱۳۸۰ ۵نانومتری، صفحه‌نمایش فول اچ دی ۱۲۰ هرتزی، باتری ۵۰۰۰میلی‌آمپر ساعتی هستند.

*گوشی Galaxy A۵۵؛ بهترین میان رده برند سامسونگ

گوشی دیگری که باید برای مقایسه گوشی a۳۵ و a۵۵ به شما معرفی کنیم، گوشی Samsung Galaxy A۵۵ نام دارد. باید گفت که گوشی A۵۵ یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ بوده و ازنظر طراحی بسیار خاص و باکیفیت است.

درصورتی‌که قصد خرید گوشی a55 را دارید، باید بدانید که میزان رم این گوشی ۸ گیگابایت بوده و از فناوری ارتباطی ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده ۸ هسته‌ای این دستگاه در کنار نمایشگر عالی، می‌تواند تصاویر فوق‌العاده ای را برای شما نمایش دهد. همچنین دوربین آن نیز امکاناتی عالی برای تصویربرداری ارائه می‌دهد.

*مقایسه گوشی A۳۵ و A۵۵ ازنظر عوامل مختلف

حال که به‌طور اولیه با این گوشی‌ها آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که فرق گوشی A۵۵ و A۳۵ در چه مواردی است. انجام مقایسه گوشی a۳۵ و a۵۵ به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر یکی از این مدل‌ها را برای خرید انتخاب کنید. مقایسه این گوشی‌ها بدین صورت است.

*دوربین در گوشی‌های A۳۵ و  A۵۵

نخستین موردی که باید فرق گوشی a۵۵ و a۳۵ را در آن باهم بررسی کنیم، دوربین‌هایی هستند که در این مدل‌ها به‌کار برده‌اند. در مقایسه گوشی a۳۵ و a۵۵ باید گفت که دوربین‌های به‌کار رفته در این دستگاه‌ها تقریبا یکسان هستند.

در واقع هر ۲ مدل از ۳ حسگر دوربین استفاده می‌کنند. در گوشی A۵۵ حسگرهای ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی به‌کار برده‌اند. دوربین جلو نیز از ۳۲ مگاپیکسل رزولوشن بهره می‌برد. در مدل A۳۵ نیز  از حسگرهای ۵۰، ۸ و ۵ برای دوربین اصلی و یک حسگر ۱۳ مگاپیکسل در دوربین جلو استفاده می‌کنند.

*پردازنده در A۳۵ و A۵۵

بررسی پردازنده اصلی بخشی مهم در مقایسه گوشی a۳۵ و a۵۵ است. این ۲ مدل از محصولات میان رده برند سامسونگ، از چیپست ساخته شده توسط همین شرکت استفاده می‌کنند. این چیپست در برند Exynos بوده و قدرت بالایی برای پردازش ارائه می‌دهد.

در مدل A۵۵ از اگزینوس ۱۴۸۰ ۴نانومتری و در مدل A۳۵ نیز از اگزینوس ۱۳۵۰ ۵ نانومتری استفاده کرده اند. هر ۲ پردازنده‌ها ۸ هسته‌ای بوده و قدرت خوبی دارند. باید گفت که تکنولوژی ۴ نانومتری به‌کار رفته در پردازنده A۵۵، مصرف انرژی را کاهش داده و سرعت پردازش را چندین برابر می‌کند.

*طراحی و کیفیت بدنه موبایل‌های A۵۵ و A۳۵

موردی که تاثیر بسیار زیادی در ارزش خرید هرکدام از این موبایل‌ها دارد، فرق گوشی a۵۵ و a۳۵ در طراحی و کیفیت بدنه است. اگر به‌ظاهر این محصولات توجه کنید، می‌بینید که بیشتر المان‌های ظاهری در آن‌ها مشابه بوده و فرق خاصی مشاهده نمی‌شود.

در هر ۲ این دستگاه‌ها در قسمت جلویی از شیشه گوریلا گلس مقاوم و در قاب پشتی از شیشه شفاف استفاده کرده‌اند. در گلکسی A۵۵ فریم دور قاب از نوع آلومینیوم و در گلکسی A۳۵ از نوع پلاستیک است. همین موضوع نیز باعث شده تا با دست گرفتن a۵۵ حس بهتری به بدنه داشته باشید.

*صفحه‌نمایش‌های به‌کار رفته در A۳۵ و A۵۵

اما آخرین موردی که می‌خواهیم در مقایسه گوشی a۳۵ و a۵۵ برای شما بررسی کنیم، فرق این ۲ گوشی در صفحه‌نمایش به‌کار رفته است.

صفحه‌نمایش گوشی تاثیر مستقیم در تجربه کاربری مشتری دارد. تکنولوژی استفاده شده در نمایشگر هر ۲ این دستگاه‌ها پنل Super AMOLED است.

میزان روشنایی این نمایشگر ۱۰۰۰ نیت بوده و ۶.۶ اینچ اندازه دارد. تراکم پیکسلی این نمایشگر در گوشی‌های ذکر شده ۳۸۰ پیکسل بر اینچ بوده و هرکدام نیز از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. این مدل‌ها برا محافظت از نمایشگر خود از گلس محافظ Gorilla Glass Victus Plus استفاده می‌کنند.

*گلکسی A۵۵ و A۳۵؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟

حال که فرق گوشی a۵۵ و a۳۵ با همدیگر را دیدیم، بهتر است ببینیم که کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند. این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد؛ دوربین و نمایشگرهای این مدل‌ها یکسان بوده و باتری آن‌ها نیز ظرفیت یکسانی دارد. تنها تفاوت موجود در آن‌ها قدرت پردازش است. اگر به‌دنبال کمترین مصرف انرژی و سرعت بالا هستید، قطعا A۵۵ انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

*گوشی‌های گلکسی A۳۵ و A۵۵ را از کجا بخریم؟

روش‌های گوناگونی برای خرید انواع موبایل وجود دارد؛ یکی از بهترین آن‌ها مراجعه به یک فروشگاه های اینترنتی است. انتخاب‌های زیادی برای خرید گوشی میان رده در بازار وجود دارند.

بهتر است مقایسه گوشی a۳۵ و a۵۵ را مطالعه کنید تا ببینید که این ۲ موبایل چه‌ حرف‌هایی را برای گفتن دارند. هرکدام از این محصولات برند سامسونگ به‌تازگی در اسفند سال ۱۴۰۲ معرفی شده‌اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید