امروز:
سه شنبه - 29 خرداد - 1403
ساعت :

حراج کتانی اورجینال کلاهبرداری میلیاردی بود

 یک کلاهبردار اینستاگرامی که با عنوان فروش کتانی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد دستگیر شد.

 رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش کتونی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.

 تسنیم در خبری نوشت: سرهنگ "داود معظمی گودرزی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش کتونی‌های اورجینال از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

 رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: شاکی در ادامه اظهار کرد در فضای مجازی به دنبال خرید کتونی اصل بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از کتونی‌های مطرح اصلی با قیمت های مناسب مشاهده کردم و با توجه به اینکه مدعی بودند ضمانت‌نامه کتبی نیز ارائه می‌دهند بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

 سرهنگ گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۲۰ نفر در حین رسیدگی به پرونده گفت: کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به‌کارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از ۱۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: مجرم پس از حضور در پلیس فتا گفت با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش کتونی‌های اصل با قیمت بسیار مناسب مراجعه‌کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید