امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی تغذیه در سفرهای نوروزی، گفت: در صورت بروز مسمومیت و اسهال، مقدار زیادی آب و دوغ بدون گاز مصرف کنید.

 ندا فرح‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسافران از زمان آغاز سفر تا بازگشت به خانه باید سعی کنند از تمام گروه‌های غذایی به طور متناسب، متعادل و متنوع استفاده کنند تا نیازهای بدن به صورت کافی تامین شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از کم آبی بدن و یبوست، باید روزانه حدود هشت لیوان آب نوشیده و از میوه‌ها، غلات فیبردار و نان سبوس‌دار استفاده شود و تا حد امکان از آب معدنی استفاده شود.

کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه باید تا حد امکان از مصرف غذاهای آماده و نیمه آماده مانند سوسیس، کالباس و همبرگر پرهیز شود، گفت: در صورت استفاده از غذاهای کنسروی، پیش از مصرف به ظاهر، تاریخ تولید و انقضای درج شده روی قوطی توجه شود و حتما قبل از باز کردن در آن، قوطی به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده شود.

فرح‌بخش بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در سفر از انواع خشکبار و مغزدانه‌ها، شیر و میوه‌های تازه به جای چیپس، پفک و نوشیدنی‌های گازدار استفاده شود.

وی عنوان کرد: هنگام تهیه غذا در سفر، از پخته شدن کامل غذا اطمینان پیدا کنید و به دلیل کمبود وقت و عجله، هرگز غذاها را به صورت نیمه پخته مصرف نکنید. توصیه می‌شود به جای مصرف غذاهای سرخ شده، از غذاهای آبپز و تنوری استفاده و از خوردن دسرهای شیرین و چرب مانند کیک‌ها و کارامل‌ها پرهیز شود.

کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در صورت بروز مسمومیت و اسهال، مقدار زیادی آب و دوغ بدون گاز مصرف کنید، گفت: پیشنهاد می‌شود حتما از لبنیات پاستوریزه استفاده شود و از مصرف لبنیات فله‌ای به دلیل خطر ابتلا به تب مالت خودداری شود.

 فرح‌بخش با تاکید بر شست‌وشو و ضدعفونی میوه‌ها و سبزی‌ها قبل از استفاده، بیان کرد: نکات بهداشت فردی در سفر رعایت شود و دست‌ها پیش از صرف غذا و میان وعده، با آب و صابون شست‌وشو داده شوند.

وی گفت: هیچگاه غذاهای پخته شده بیش از دو ساعت در دمای محیط رها نشود و مواد غذایی نیز باید درون ظروف دربسته نگهداری شوند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید