امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

درمان دندان درد با عسل

درمان دندان درد با عسل و درمان عفونت دندان با دارچین معجزه است!

درمان دندان درد با عسل و آموزش ساخت ترکیبات ثمربخش عسل طبیعی,در پوسیدگی دندان ها بسیار شایع است. مخصوصا بین افرادی که از شیرینی مصنوعی استفاده می کنند.

استفاده از شیرینی برای بهداشت دهان و دندان خیلی مضر است. اگر ساکارز (قند یا شکر) در دهان باقی بماند.

 

به وسیله باکتری های لاکتیک به اسید تبدیل شده. و این اسید موجب پوسیدگی دندان ها می شود.

لذا توصیه می شود به جای قند یاشکر از عسل استفاده کنیم.

آنتی بیوتیک های موجود در عسل مانع فعالیت لاکتیک می شود. و از فرسایش آنها جلوگیری می کند.

 

بنابراین عسل نه تنها ضرری برای دندان ها ندارد. بلکه به دلیل خاصیت ضد میکروبی باعث استحکام لثه و دندان ها می شود.

 

عسل و نمک برای دندان درد

همان طور که می دانید عسل خاصیت ضد التهابی دارد. و نمک نیز خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد.

ترکیب این دو بهترین گزینه برای کاهش درد دندان است. به طوری که پس از ترکیب عسل با نمک، مواد خمیری شکل را روی دندان مورد نظر ریخته و سپس بعد از 10 دقیقه دهان خود را بشویید.

 

درمان دندان درد با عسل

توصیه شده که برای رفع و درمان طبیعی عفونت و آبسه دهان و لثه سراغ عسل و سرکه بروید. چون بهترین ضدعفونی کننده برای دهان و دندان هستند. عسل را با سرکه مخلوط و هر روز صبح و شب با آن غرغره کنید، ضمناً لثه را نیز با آن ماساژ دهید.

برای درمان ورم لثه، موم عسل را مانند آدامس جویده و سپس موم را بیرون بیندازید.

 

یکی دیگر از روش های موثر برای درمان دندان درد استفاده از ترکیب عسل و دارچین است. ترکیبات ضد باکتریایی موجود در مخلوط عسل و دارچین باعث تسکین درد دندان می شوند.

برای تهیه این مخلوط کافی است یک قاشق چای خوری پودر نرم شده دارچین را با ۳ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. و آن را روی دندان و لثه بمالید. یکی دیگر از کاربرد‌های مؤثر عسل و دارچین درمان سرماخوردگی می باشد.

 

درمان عفونت دندان با دارچین و زنجبیل

مقداری پودر دارچین را با زنجبیل و کمی عسل مخلوط کنید. و به اندازه یک نخود از آن خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی دندان مورد نظر قرار دهید. این کار هم موجب تسکین درد دندان می‌شود. و هم عفونت دندان را خشک خواهد کرد.

 

نوشیدن چای ولرم همراه عسل باعث محکم شدن دندان می شود. و بخاطر وجود فلورین از فساد دندان جلوگیری می کند.

 

متخصصین طب سنتی برای درمان دندان با عسل توصیه می‌کنند.

 

به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها شبها دندانها را با عسل، شکر سرخ و روغن گُل چرب کرده و بعد بخوابند.

 

درمان دندان درد با سیر

گاهی ممکن است دندان درد باعث بروز مشکلات روانی در افراد شود. ممکن است خرابی، عفونت و پوسیدگی دندان ها به دلیل خرابی ریشه یا التهابات لثه باشد.

 

پوسیدگی دندان‌ها و رسیدن این عفونت به عصب دندان و ریشه آن موجب عفونت لثه‌ها یا شکستگی دندان ها می‌شود. گاهی این شکستگی ها به دلیل شکستن خشکبار با دندان ها پدیدار شده. و سبب ورود راحت تر و سریع تر باکتری ها به دهان می شوند.

 

افرادی که به چنین عوارضی مبتلا هستند. می‌توانند از روش های گیاهی و خانگی برای رفع درد دندان‌های خود استفاده کنند. (مانند استفاده از یک حبه سیر خردشده روی دندانی که درد می‌کند).

 

درمان عفونت دندان با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا می تواند مانند یک خمیر دندان عمل کند. و قادر به نابود کردن باکتری ‌ها و میکروب های بیماری زای موجود در دهان باشد.

 

در تحقیقات اخیر هم چنین ثابت شد که ژل آلوئه ورا در بعضی موارد حتی موثرتر از خمیردندان های معمولی عمل خواهد کرد.

 

آلوئه ورا دارای ترکیبات شیمیایی است. که برای شفای زخم‌ های داخل دهانی و یا کاهش درد استفاده می ‌شود. چون خاصیت ضد التهابی نیز دارد.

 

درمان عفونت دندان با آویشن

جالب است بدانید گیاه آویشن برای رفع عفونت دندان و همچنین تسکین درد آن بسیار موثر عمل میکند. و کاربردهای فراوانی دارد. بهتر است به همراه سایر گیاهان مفید برای رفع عفونت استفاده شود.

 

ولی به تنهایی هم مبارز قوی ای خواهد بود. و با خواص ضد قارچی و ضدعفونی خود به شما در درمان عفونت دندان کمک بسیاری خواهد کرد. توجه کنید که اگر با نعناع نیز ترکیب شود خاصیت آنتی باکتریال دوچندانی خواهد داشت.

 

پس شاید بهتر باشد برای درمان عفونت دندان با آویشن و نعناع وارد عمل شوید.

 

درمان عفونت دندان با فلفل قرمز

جالب است بدانید خاصیت ضد التهاب و تسکین دهنده درد فلفل قرمز در رنگدانه های قرمز رنگ آن است.

کمی پودر فلفل قرمز را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید سپس با استفاده از پنبه این خمیر را روی دندان عفونت کرده خود بگذارید تا علاوه بر کاهش درد دندان باعث کاهش عفونت آن نیز گردد.

 

 مسکن قوی دندان درد خانگی

یک کیسه نگهداری غذا را با یخ پر کنید. روی آن را با یک پارچه نازک یا دستمال توالت بپوشانید و روی ناحیه‌ای از گونه که در قسمت خارجی دندان قرار دارد بگذارید. سرمای کمپرس سرد موجب تسکین درد می‌شود.

 

استفاده‌ از بسته یخ نیز می‌تواند همین تأثیر را داشته باشد. فقط فراموش نکنید روی آن را با یک دستمال بپوشانید.

 

فقط توجه داشته باشید که نباید یخ را به‌ طور مستقیم روی دندان قرار دهید، زیرا این کار درد را تشدید می‌کند؛ مخصوصا در صورت بروز دندان درد ناشی از التهابات، دندان به دماهای خیلی سرد یا گرم حساس می‌شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید