سه داروی جدید علیه اومیکرون BA.5

 

بر اساس مطالعه‌ای که روز پنجشنبه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، سه داروی ضد کرونا که در ژاپن تجویز می‌شوند، از جمله مولنوپیراویر، ممکن است در برابر واریانت فرعی Omicron BA.5 مؤثر باشند.

 

به گزارش حبیب خبر از خبرآنلاین، تیمی از پژوهشگران به رهبری یوشیهیرو کاوائوکا، استاد ویروس شناسی دانشگاه توکیو، در ژاپن آزمایش‌هایی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد سه داروی ضدویروس تأییدشده در ژاپن، کارایی بالایی در برابر زیرسویه BA.5 اومیکرون دارند که اکنون در سراسر جهان در حال گسترش است.

 

این گروه تحقیقاتی، سلول‌هایی کشت‌داده‌شده را به زیرسویه BA.5 کرونا آلوده کردند. سپس انواع مختلفی از داروها را بر روی این سلول‌ها آزمایش کردند و سعی داشتند بررسی کنند که این داروها تا چه حد مانع از تکثیر ویروس می‌شوند.

 

گفته می‌شود سه داروی ضد ویروس برای کووید-۱۹؛ یعنی رمدسیویر، مولنوپیراویر و نیرماترلویر/ریتوناویر، در مقایسه با زیرسویه BA.2 تاثیر بیشتری روی زیرسویه BA.5 داشتند.

 

نیرماترلویر(Nirmatrelvir) یکی از دو ماده فعال موجود در Paxlovid است که توسط شرکت فایزر ساخته شده است.

رمدسیویر (Remdesivir) که هم که توسط Gilead Sciences Inc ساخته شده، یک داروی درون‌وریدی است.

هر سه دارو، تولیدِ شرکت‌های داروسازی ایالات متحده هستند.

 

زیرواریانت BA.5 باعث افزایش عفونت در ژاپن و سایر نقاط جهان شده است.

روز چهارشنبه برای نخستین بار موارد روزانه کرونا در این کشور از مرز 150 هزار نفر گذشت.

 

ژاپن هنوز نخستین داروی خوراکی داخلی COVID-19 خود را تولید نکرده است.

روز چهارشنبه، وزارت بهداشت، تأیید قرص Xocova، تولید شرکت Shionogi & Co را برای دومین بار به تعویق انداخت، زیرا نگران این بود که این قرص قادر به اثبات کارایی خود در آزمایشات بالینی نیست.

 

منبع: kyodonews

 

مترجم: الهه جعفرزاده

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید