امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 دادستان عمومی و انقلاب بهبهان از رفع تصرف و اعاده حدود ۸۷ هزار متر از اراضی دولت و بازگشت به وضع سابق در مورد ۱۸۰۰ متر اراضی باغی تغییر کاربری شده در این شهرستان طی هفته گذشته خبر داد.

 به گزارش حبیب خبر از دادگستری خوزستان، "علیرضا قاسمی‌نژاد" اظهار کرد: درپی احکام صادره قضایی مبنی بر رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق در اراضی ملی، در سه فقره رأی صادره در ۱۷ تیرماه، زمینی به مساحت ۳۹۸۰ مترمربع در شهر تشان، بیش از ۱۹ هزار متر مربع از اراضی ملی در روستای تل گرسنه و 49 هزار مترمربع از اراضی منطقه خیرآباد توسط مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و مامورین پاسگاه‌های خیرآباد و تشان، خلع ید و رفع تصرف شدند و در اختیار اداره منابع طبیعی قرار گرفتند. 

 

 وی افزود: همچنین با اجرای دو فقره دیگر حکم قضایی در ۲۱ تیرماه، مساحت ۱۵ هزار متر مربع از اراضی تصرف شده در روستای دهنو، رفع تصرف شد.

 

قاسمی‌نژاد گفت: با هدف مقابله با هرگونه تغییر کاربری باغات نیز در هفته گذشته پنج فقره حکم قطعی قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز شامل دیوارکشی، فنس کشی، ایجاد بنا، تاسیسات، محوطه‌سازی، استخر، سایبان و راهروی ورودی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع در منطقه جاده زیدون شهرستان بهبهان قلع و قمع شد و اراضی به وضع سابق بازگشت.

وی از مردم بهبهان خواست تا در راستای توسعه پایدار و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست، از هرگونه تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز خودداری کنند. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید