دادستان یزد:

کلاهبرداران اینترنتی امسال ۸۰۰ میلیون از یزدی‌ها به جیب زدند

کلاهبرداران اینترنتی امسال ۸۰۰ میلیون از یزدی‌ها به جیب زدند

 

 دادستان یزد گفت: خرید الکترونیک که سال گذشته رقم قابل توجهی کلاهبرداری در یزد به دنبال داشت، امسال با کاهش چشمگیر به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

 

به گزارش حبیب خبر، محمدرضا حدادزاده، روز سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی استان یزد که در مواردی شرایط نگران کننده ای ایجاد کرده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین آسیب ها، فضای مجازی است که به شدت زنان، دختران و کودکان را تهدید می کند و اظهارنظر صاحب نظران در این زمینه متاسفانه به سمت فضای فیلترینگ و ... هدایت می شود در حالی که این موضوع یک آسیب جدی است.

 

دادستان یزد تاکید کرد: این مسئله امنیت اخلاقی یزد را تهدید می کند و خانواده ها باید نسبت به این موضوع آگاهی کامل داشته باشند.

 

وی با اشاره به افزایش آمار خودکشی در استان یزد بیان کرد: سال گذشته ۱۴۰ خودکشی موفق و دو تا سه برابر این میزان، خودکشی ناموفق در استان یزد داشتیم که این موارد به عنوان نگرانی‌های اجتماعی در استان یزد مطرح است.

 

حدادزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اموال توقیفی با دستور قضایی در استان یزد عنوان کرد: در دو سال گذشته با سامانه جدید راه اندازی شده، ۲۸ هزار خودرو توقیف و ۱۲ هزار خودرو نیز رفع توقیف شده و بقیه خودروها نیز یا سرقتی است یا مالکان بر سر مالکیت خودرو اختلاف دارند.

 

دادستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خریدهای الکترونیک و کلاهبرداری هایی که در این زمینه انجام شده در حال تبدیل شدن به یک آسیب در استان یزد بود، افزود: با آگاه سازی های صورت گرفته توسط رسانه ها، در سه ماه اول سال جاری، میزان کلاهبرداری در این زمینه به شکل چشمگیری کاهش یافته و به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خبری که در مورد خودکشی فردی در یزد که نخبه معرفی شده بود، عنوان کرد: این فرد نخبه یا محقق یا صاحب دانش هسته ای نبوده و تنها ویژگی او در حوزه علمی، تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف بوده و صحبت هایی که در مورد خودکشی او انجام شده، شیطنت یکی از اقوام او برای مطرح شدن در فضای مجازی بوده است.

 

حدادزاده در مورد مقصر سیل یزد نیز بیان کرد: نمی توان به طور مشخص گفت چه مسئولی در این زمینه مقصر است زیرا این سیل حاصل ۲۰ سال قصور و عوامل اثرگذار در وقوع این حادثه بوده است.

 

وضعیت املاک تملیکی استان یزد، اظهار نظر شورای شهر اردکان در مورد پهنه صنعتی خرانق و ... از دیگر موارد مطرح شده توسط دادستان یزد در این نشست بود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید