امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

رهایی جوان محکوم به قصاص اهوازی از چوبه دار یک روز قبل از اجرای حکم

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر ، ستاد صبر و همیاران صلح استان توانستند یک روز قبل از اجرای حکم، با جلب رضایت اولیاء دم، جوان محکوم به قصاص اهوازی را از چوبه دار نجات دهند.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، علیرضا باوی افزود: در مهرماه ۱۳۹۷، دو کارگر جوان که یکی بروجردی و دیگری اهوازی بودند به واسطه شغل خود در خانه استیجاری زندگی می کردند که بر سر اجاره بهاء به جر و بحث می پردازند و پس از مدتی بین آنها درگیری لفظی ایجاد می شود و متاسفانه کارگر اهوازی با ضربه چاقو دوست بروجردی خود را به قتل می رساند.

 

وی افزود: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی پرونده، با تنفیذ حکم قصاص نفس از سوی دیوانعالی کشور، پرونده جهت اجرای حکم قصاص قاتل، به اجرای احکام ارجاع داده می شود.

 

باوی در ادامه گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه و تشکیل کارگروه صلح و سازش پرونده های محکومین به قصاص در خوزستان و پشیمانی قاتل از ارتکاب این جنایت و درخواست وی و خانواده او از شورای حل اختلاف برای جلب رضایت اولیاء دم، پرونده این جوان برای صلح و سازش به شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع داده شد.

 

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: دبیر، اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر با همکاری ستاد صبر و همیاران صلح در استان بلافاصله به این موضوع ورود کرده و با استفاده از ظرفیت سادات، خیرین و بزرگان این کارگروه با اعزام به بروجرد و تشکیل چندین جلسه با اولیای دم، سرانجام خانواده مقتول با اصرار بر اجرای قصاص قاتل، مقدمات اجرای حکم قصاص انجام و قاتل به قرنطینه می رود که در ۲۴ ساعت باقی مانده برای اجرای حکم قصاص، خوش بختانه تلاش این ستاد به ثمر نشست و اولیای دم با اعلام رضایت و گذشت از قصاص قاتل فرزند خود، حیاتی دوباره به او بخشیدند و این جوان اهوازی که پس از ۵ سال در چندقدمی اجرای حکم قرار گرفته بود از چوبه دار نجات یافت.

 

وی تاکید کرد: تلاش و رویکرد دستگاه قضایی و معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، ایجاد صلح و سازش و گسترش فرهنگ عفو، گذشت و بخشش در کشور و استان است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید