ترفندِ ساده برای رسوب زدایی کتری و قهوه جوش

کتری - لوازم آشپزخانه - kettle

 

رسوب علاوه بر اینکه ظاهر کتری و قهوه‌جوش را بد می‌کند به مرور باعث می‌شود رنگ و طعم آب هم بی‌کیفیت شود. 

برای از بین بردن رسوب کتری و قهوه‌جوش راه ساده‌ای وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش همشهری آنلاین، کتری و قهوه‌جوش از وسایل پر استفاده در هر خانه‌ای هستند که به مرور زمان و استفاده مکرر رسوب می‌گیرند و دیواره‌ای آهکی روی آنها پدیدار می‌شود.

رسوب علاوه بر اینکه ظاهر کتری و قهوه‌جوش را بد می‌کند به مرور باعث می‌شود رنگ و طعم آب هم بی‌کیفیت شود. برای از بین بردن رسوب کتری و قهوه‌جوش راه ساده‌ای وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

 

► برای این شیوه رسوب‌زدایی فقط به آب و سرکه نیاز دارید:

۱- فرقی نمی‌کند قهوه‌جوش استاندارد داشته باشید یا نه؛ با توجه به میزان استفاده از آن، هر سه تا شش ماه یک‌بار رسوب می‌گیرند و باید آنها را رسوب‌زدایی کنید.

برای انجام این کار، به مقدار مساوی سرکه و آب را داخل دستگاه بریزید  و داخل قهوه‌جوش بچرخانید و بگذارید دو سه ساعتی بماند. پس از گذشت چند ساعت، آب معمولی در قهوه‌جوش بریزید و خوب آن را بشویید.

 

۲- کتری‌ها هم بعد از پنج‌شش ماه استفاده رسوب می‌گیرند. البته بهتر است رسوب‌زدایی کتری را ماهانه انجام دهید.

از بین بردن رسوب کتری هم کاری بسیار ساده است، فقط کافی است کتری را پر از آب و سرکه کنید و بگذارید به جوش آید، سپس آن را از روی حرارت بردارید تا کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن کتری آن را خوب با آب معمولی بشویید.

 

► برای تمیز کردن دهانه کتری نیز این ترفند را به کار بگیرید: سرکه و آب را در کتری گرم کنید، سپس آن را در یک کاسه بریزید، دهانه کتری را وارونه در مایع داغ فرو کنید و بگذارید حداقل سه ساعت خیس بخورد. بعد از سه ساعت کتری را با آب معمولی بشویید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید