امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

انهدم باند فساد اقتصادی سازمان یافته ارزاق عمومی در بندر امام خمینی(ره)/ 17 نفر از اعضای باند بازداشت شدند

 

رییس کل دادگستری خوزستان از کشف یک باند فساد اقتصادی سازمان یافته ارزاق عمومی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

 

علی دهقانی اظهارکرد: در راستای رویکرد فساد ستیزی و مبارزه قاطعانه دستگاه قضایی بامفاسد اقتصادی، دادگستری خوزستان با اعلام دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی بندر امام خمینی(ره) وحسب گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر فعالیت یک باند فساد در یکی از ادارات، دستور قضایی برای انجام تحقیقات، شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

 

به گزارش دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ نفر از اعضای این باند که به صورت گسترده اقدام به استفاده از فاکتورها و مدارک نامعتبر، اقدام به خارج کردن محموله های مواد غذایی از جمله گندم، شکر، جو، سویا، ذرت و ... از اداره ی بندر این بخش می کردند، دستگیر و با انجام تحقیقات اولیه، تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری، بازداشت شدند و دستور قضایی لازم برای تکمیل تحقیقات و انجام امورکارشناسی مورد نیاز صادر شد.

 

دهقانی گفت: ارزش تقریبی و برآورد اولیه اقلام مذکور بالغ بر صدها میلیارد تومان می باشد که تحقیقات لازم برای شناسایی سایر عوامل و مرتبطین این پرونده ادامه دارد و میزان و ارزش دقیق اموال موضوع اتهام متهمین نیز پس از وصول نظریه کارشناسی و محاسبات مالی دقیق مشخص خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هرگونه فساد و بخصوص مفاسد اقتصادی مقابله می کند و اجازه نمی دهد افراد سودجو با سوء استفاده از موقعیت شغلی و اجتماعی خود، نسبت به بیت المال دست اندازی و اموالی که متعلق به عموم جامعه است را مورد دستبرد قرار داده و به نفع خود برداشت نمایند.

 

رییس شورای قضایی خوزستان گفت: رسیدگی به این پرونده با سرعت و دقت لازم در دستور کار دستگاه قضایی استان می باشد که نتیجه نهایی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید