امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

دستگیری ۲۲ نفر و مصدومیت ۵ پلیس در حوادث امروز گیلان

 

ایرنا نوشت: معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بازگشایی ورودی سایت زباله سراوان با همکاری مردم این بخش گفت: متاسفانه با سنگ پرانی و درگیری فیزیکی عده‌ای سودجو پنج نفر از کارکنان انتظامی مصدوم شدند که یک نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

 

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد عصر پنجشنبه اظهار داشت: از حدود ۲۰ روز پیش مردم بخش سراوان رشت در اعتراض به انباشت غیراصولی زباله در ورودی سایت تخلیه زباله تحصن کرده و از ورود خودروهای حامل زباله به این مکان جلوگیری می کردند.

 

وی با بیان اینکه پلیس از مطالبات به حق مردم حمایت می کند، براهمیت چاره اندیشی دستگاه های متولی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست تاکید دارد، افزود: کارکنان انتظامی برابر مصوبه شورای تامین استان در ایجاد نظم و امنیت و همچنین برابر هماهنگی با مرجع قضائی، صبح امروز در محل سایت زباله سراوان حضور پیدا کرده و با همکاری بسیار خوب مردم فهیم بخش سراوان نسبت به بازگشایی ورودی سایت زباله اقدام کردند.

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با قدردانی از همکاری بسیار خوب مردم فهیم بخش سراوان افزود: متاسفانه عده‌ای سودجو با سنگ پراکنی و درگیری فیزیکی قصد داشتند مانع بازگشایی سایت زباله سراوان برای بهسازی و انجام برنامه های تدوین شده، شوند که با هوشیاری و اشرافیت پلیس ناکام ماندند.

 

این مقام انتظامی افزود: در جریان سنگ پراکنی این افراد، پنج نفر از نیروهای انتظامی که برای حفظ آرامش در محل حضور داشتند مصدوم شدند که برابر گزارش‌های رسیده حال چهار نفر از آنها مساعد و یک نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

 

سرهنگ رسول‌زاده ادامه داد: در این حادثه ۲۲ نفر از افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی و سوء استفاده از مطالبه به حق مردم سراوان بودند، شناسایی، دستگیر و پرونده آنها هم اکنون از طریق مرجع قضائی در حال رسیدگی است.

 

پسماند سراوان سالهاست که بزرگترین و بارزترین چالش گیلان است. این محل دفع زباله که ۳۸ سال پیش آغاز به فعالیت کرد، ابتدا قرار بود به طور موقت میزبان پسماند شهرهای مرکزی استان باشد که متاسفانه به محلی دائمی تبدیل شد.

بی تدبیری مسئولان در این زمینه منجر شد در یک دهه اخیر اهالی منطقه از مشکلات فراوان زیست محیطی، بیماری های عفونی، بوی نامطبوع و همچنین هجوم انواع حشرات رنج ببرند.

 

اهالی سراوان رشت در سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۸ نیز در اعتراض به وضعیت نامناسب دفن زباله، راه عبور ماشین‌های حمل زباله را بستند اما هر بار با وعده های متعدد مسئولان وقت دست از اعتراض کشیدند و همواره همکاری خود را نشان دادند.

 

با این حال اظهارات کنونی مسئولان از امروز پنجشنبه عملیات سازماندهی و بهسازی محل دفن زباله سراوان این شهر آغاز شد.

همچنین پیشتر نیز اسدالله عباسی استاندار گیلان اعلام کرد که تا پایان سال هیچ زباله جدید وارد منطقه سراوان نخواهد شد.

 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت هم امروز ضمن عذر خواهی از مردم منطقه سراوان رشت گفت: با کمک هم و همراهی مردم مشکلات محل دفن زباله سراوان رشت را مرتفع خواهیم کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید