امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 شاخص کیفیت هوای روز چهارشنبه در چهار شهر دزفول، اندیمشک، آبادان و شوشتر در وضعیت "قرمز و ناسالم" و چهار شهر اهواز، ماهشهر، سوسنگرد و شادگان در وضعیت نارنجی و "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار گرفت.

 

به گزارش روز چهارشنبه حبیب خبر و بر اساس اعلام روز چهارشنبه مرکز کنترل و پایش محیط زیست، با استقرار هوای پایدار بار دیگر هوای شهرهای مختلف خوزستان با افزایش غلظت آلودگی در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" و "ناسالم" قرار گرفت.

 

 شاخص کیفیت هوای شهرهای اندیمشک با ثبت عدد ۱۵۹، آبادان ۱۵۹، دزفول ۱۵۳ و شوشتر با ۱۵۱ در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه های سنی قرار گرفت.

 

همچنین شهرهای اهواز با ثبت عدد ۱۳۵، ماهشهر ۱۰۷، سوسنگرد ۱۱۸ و شادگان ۱۱۸ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار دارند.

 

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

 

در شرایط هوای پاک (۰ تا ۵۰) کیفیت هوا خوب است و پیامد بهداشتی ندارد. در شرایط هوای سالم (۵۱ تا ۱۰۰) کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما برخی از مواد آلاینده ممکن است مشکلات مختصری برای شماری از افراد به‌ طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد کنند.

 

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۱-۱۵۰) افراد گروه حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، کودکان و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

 

در شرایط هوای ناسالم (۱۵۱-۲۰۰) همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید