در صدر جست و جوهای گوگل باشید

گوگل

برای رسیدن به صفحه اول گوگل و افزایش دسترسی کاربران به سایت خود، بهتر است امور مربوط به سئو، تولید محتوا و بازاریابی محتوایی برندتان را به کسانی بسپارید که همین الان در اوج قله گوگل قرار دارند.

مراحل ارائه خدمات بازاریابی محتوایی:

۱- طراحی نقشه استراتژیک بازاریابی محتوایی

در این مرحله مسیر موفقیت ترسیم می‌شود. متخصصان بخش بازاریابی محتوایی پس از شناسایی مزیت‌های برند شما، بررسی جایگاه برندتان در فضای مجازی، تهیه گزارشی از وضعیت مهمترین رقبای داخلی و خارجی‌تان در فضای مجازی، تعیین اهداف و بودجه‌بندی، به تدوین برنامه زمانی و اجرایی تولید و توزیع محتوا می‌پردازند.

در این مرحله تمام ابزارهای رسانه‌ای، روابط‌عمومی و تبلیغاتی که می‌توانند متناسب با فضای کسب و کار شما، برای رسیدن به موفقیت مؤثر باشند، شناسایی می‌شوند.

۲- بهبود کیفیت محتوای برند در فضای مجازی

در این مرحله، سایت و شبکه‌های اجتماعی شما مورد بازبینی محتوایی قرار می‌گیرد و با تولید و انتشار محتوای مخاطب‌پسند و گوگل‌پسند اولین گام‌ها برای بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجوگر برداشته می‌شود.

محتوایی که برای معرفی بهتر برند شما تولید می‌شود، محدود به محتوای متنی (بلاگ و رپرتاژ) نیست بلکه از تمام تکنیک‌های تولید محتوا استفاده می‌شود تا به سلیقه‌ها و نیازهای مختلف پاسخ داده شود. در این مرحله علاوه بر محتوای متنی، گزارش‌های تصویری، ویدیوکلیپ، موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، پادکست، فتوکلیپ و… نیز تولید می‌شود. برای افزایش جذابیت و تنوع محتوای تولیدشده، ۹ دسته موضوعی پیش‌بینی شده تا ضمن استفاده از تکنیک‌های مختلف تولید محتوا، تنوع موضوعی نیز در هر تکنیک وجود داشته باشد.

لازم به ذکر و تاکید است که محتواهای تولید شده توسط یکی از بهترین تیم‌های روزنامه‌نگاران، عکاسان، گرافیست‌ها و تدوینگران که سابقه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در بالاترین سطح رسانه‌ای را داشته‌اند، انجام می‌شود.

در این مرحله برنامه تعامل با کاربران سایت و شبکه‌های اجتماعی شما، تدوین و اجرا می‌شود. همانطور که می‌دانید برای گوگل، سایر جستجوگرها و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تعامل حرفه‌ای با کاربران یک فاکتور کلیدی در ارتقا جایگاه برندها است.

۳- بهبود جایگاه برند در فضای مجازی

پس از ارتقای کیفیت محتوای سایت و شبکه‌های برند شما، برنامه بهبود جایگاه در موتورهای جستجوگر در دستور کار قرار می‌گیرد. در این مرحله به صورت ارگانیک تعداد بازدیدهای مؤثر سایت و شبکه‌های اجتماعی افزایش داده می‌شود و با رعایت استانداردهای گوگل (استانداردهای سال ۲۰۱۹ گوگل) بدون استفاده از ترفندهای غیرحرفه‌ای همچون کلک‌های کدنویسی و استفاده از ربات‌ها، بین سایت شما و گوگل ارتباط عاطفی و دوستانه‌ای برقرار می‌شود.

استفاده از ظرفیت‌های متنوع موجود در فضای وب، افزایش محتوای مرتبط با برند شما و کلید واژه‌های اصلی کسب و کارتان، افزایش دسترسی کاربران به سایت شما، افزایش ارجاع‌ها به سایت شما از طریق دیگر منابع اینترنتی معتبر از جمله برنامه‌هایی هستند که در این مرحله طراحی و به صورت مهندسی شده‌ای اجرا می‌شوند.

۴- ارزیابی بازخوردها و اصلاح فرایندها

در تمام مدت اجرای برنامه، به صورت پیوسته بازخوردهای کاربران و موضع موتورهای جستجوگر نسبت به سایت شما، مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و بر اساس آنها فرایندهای تولید و توزیع محتوا اصلاح می‌شود.

در این مرحله یکی از کلیدی‌ترین نکته‌ها که معمولاً توسط اکثر مجریان پروژه‌های بازاریابی محتوایی نادیده گرفته می‌شود، تمرکز همزمان بر سایت رقبا است. بدون شک وقتی شما برای بهبود شرایط خود در گوگل تلاش می‌کنید، شاخک‌های رقبایتان نیز تحریک می‌شود و آنها نیز تلاش‌شان را بیشتر از قبل می‌کنند. به همین خاطر لازم است تیمی که مسئولیت بازاریابی محتوایی شما را برعهده می‌گیرد، علاوه بر سایت و شبکه‌های شما، عملکرد رقبایتان را هم به صورت مداوم رصد کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید