امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

جاسازي مواد

 

وقتی اعضای باند بین‌المللی قاچاق موادمخدر در سوله‌ای در شهرک صنعتی شیراز سرگرم جاسازی کاملا حرفه‌ای حشیش و قرص‌های روانگردان داخل هندوانه‌ها بودند، عملیات پلیس استان فارس کلید خورد.

با بازداشت ۱۱ قاچاقچی، محموله بزرگ موادمخدر پیش از ارسال به کشورهای جنوبی ایران کشف شد.

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از روزنامه همشهری، از چند روز قبل مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند بین‌المللی قاچاق موادمخدر با انتقال محموله‌ای بزرگ به شیراز قصد دارند آن را به کشورهای حاشیه‌ای خلیج‌فارس قاچاق کنند.

 

بررسی‌های اطلاعاتی نشان می‌داد این محموله که شامل حشیش و قرص‌های روانگردان است از یکی از استان‌های شرقی کشور بارگیری و به شیراز منتقل شده و هم‌اکنون در یکی از شهرک‌های صنعتی شیراز نگهداری می‌شود.

 

تحقیقات مأموران برای شناسایی محل دقیق دپوی محموله مخدر ادامه یافت و طولی نکشید که سرنخ‌های مهمی به‌دست آمد. به این ترتیب سوله‌ای متروکه در یکی از شهرک‌های صنعتی که محل نگهداری محموله بود شناسایی و تیم‌های عملیاتی برای دستگیری اعضای باند وارد عمل شدند.
 

 

عملیات صبحگاهی

صبح پنجشنبه، هوا تازه روشن شده بود که تیم‌های عملیاتی وارد شهرک صنعتی شدند و سوله‌ مورد نظر را محاصره کردند.

 

آن طور که اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد، قاچاقچیان در داخل سوله در حال آماده‌سازی محموله برای ارسال به خارج از کشور بودند.

 

همه‌چیز برای آغاز عملیات آماده بود.

 

تیم‌های پلیسی پیش از این که قاچاقچیان متوجه حضور آنها در شهرک صنعتی شوند، وارد سوله شدند و در یک عملیات ضربتی ۱۱ قاچاقچی را دستگیر کردند.

 

داخل سوله یک تریلی ترانزیتی به چشم می‌خورد که بار آن پالت‌های هندوانه بود. هندوانه‌هایی بزرگ که وزن هر کدام بیشتر از ۲۰ کیلو بود.

 

شگرد قاچاقچیان این  بود که ابتدا با ایجاد سوراخی در هندوانه‌ها، محتوای آن را خارج کرده و سپس بسته‌های حشیش و قرص‌های روانگردان را داخل آنها جاسازی کرده بودند.

 

قرص‌ها و حشیش‌ها کاملا ماهرانه و داخل فویل‌های آلومینیومی بسته بندی شده بودند تا هم به آنها آسیبی نرسد و هم اینکه مانع از انتشار بوی حشیش و برانگیختن ظن پلیس در پاسگاه‌های ایست و بازرسی شود.

 

از سوی دیگر هندوانه‌های حاوی موادمخدر در انتهای پالت‌ها قرار داده شده بودند، به‌گونه‌ای که دستیابی به آنها از سوی مأموران مستقر در پاسگاه‌های ایست و بازرسی سخت باشد و تریلی حامل محموله به راحتی بتواند مسیر شیراز تا بنادر جنوبی را طی کند و از آنجا به کشورهای مقصد منتقل شود.

 

به‌گفته سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، مأموران در بازرسی تریلی و از داخل هندوانه‌ها ۲۰۰ کیلو حشیش و ۲۳۷ هزار عدد قرص را که به‌صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

 

همچنین ۹ دستگاه سواری بی‌ام‌و، پژو پارس ‌و سمند متعلق به متهمان نیز در آنجا توقیف شد و با دستگیری ۱۱ قاچاقچی بین‌المللی، پرونده آنها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید