امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

عناب، عامل ضد سرطان را بشناسید

 

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: عناب در طب سنتی برای درمان آلرژی‌ها، اضطراب، افسردگی، اسهال، پوست خشک، خستگی، فشارخون بالا، بی‌خوابی، عرق شبانه، درد، تنگی‌نفس، سرطان و استرس مورد استفاده قرار گرفته است.

 

به گزارش حبیب خبر، لیلا امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عناب خشک شده، در طب سنتی برای درمان آلرژی‌ها، اضطراب، افسردگی، اسهال، پوست خشک، خستگی، فشارخون بالا، بی‌خوابی، عرق شبانه، درد، تنگی‌نفس، سرطان و استرس استفاده می‌شده است.

 

امیری با اشاره به این‌که در حالی که اطلاعات تغذیه‌ای برای دمنوش‌ها در دسترس نیست، میوه‌ها، که برای تهیه دمنوش استفاده می‌شوند، شامل برخی از فنل‌ها، فلاونوئیدها و ویتامین C است، عنوان کرد: این مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند، که سلول‌ها را در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند، که باعث آسیب می‌شوند و ممکن است، دارای بخشی‌از مسمومیت‌های پیری و همچنین بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان باشد.

 

این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این‌که عناب، اغلب به‌عنوان یک نوع درمان برای اضطراب توصیه می‌شود، بعضی‌ها ممکن است برای بهبود خواب شان، دمنوش آن‌را بنوشند.

 

وی با اشاره به این‌که ترکیبات اتری موجود در عناب عامل مهار کننده‌ای در افزایش قند خون است، افزود: همچنین مقادیر پارامترهای بیوشیمیایی مانند قندخون، اوره، کراتینین، کلسترول سرم، تری‌گلیسیرید سرم، HDL، LDL، هموگلوبین و هموگلوبین گلیکوزیله را به طور قابل توجهی به سطح نرمال نزدیک می‌کند.

 

امیری با اشاره به این‌که در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده، تصریح کرد: چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا محسوب می‌شود که به جلوگیری از سرماخوردگی نیز کمک می‌کند.

 

این کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می‌برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی است که دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C بوده و به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده سینه و ضد سرفه است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید