امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

 

دریافت روزانه آب کافی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام و جلوگیری از کم آبی بدن ضروری است.

 

به گزارش حبیب خبر، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم نوشت: علاقه نداشتن به نوشیدن آب به مقدار مورد نیاز بدن، یک بحران محسوب می‌شود که آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد. در این گزارش برخی از این آسیب‌ها اشاره می‌کند.

 

اضافه وزن

ممکن است غیرمنتظره به نظر برسد، اما نادیده گرفتن آب می‌تواند باعث احتباس موقت و افزایش وزن شود. وقتی آب کافی نمی‌نوشید، بدن شما هر قطره را نگه می‌دارد تا از کم آبی شدید جلوگیری کند. 

 

انرژی کم

عدم نوشیدن آب باعث بی حالی و خواب آلودگی می‌شود. شما باید طی روز با مصرف مقدار زیادی، هیدراته بمانید. اگر این اتفاق نیفتد، به کم آبی مبتلا می‌شوید و سطح انرژی شما کاهش خواهد یافت.

 

از دست دادن تمرکز

تمرکز یکی از اجزای ضروری زندگی است، زیرا توانایی‌ها و عملکردهای مغز تا حد زیادی به ۸۰ درصد آب بستگی دارد، حتی کم آبی بدن توانایی‌های آن را مختل می‌کند، یک مطالعه در مجله تغذیه نشان داد که نوشیدن آب می‌تواند به از دست دادن تمرکز و افزایش توجه جلوگیری کند.

 

افزایش خطر سکته مغزی

کم آبی بدن نه تنها می‌تواند باعث سکته مغزی شود، بلکه بر اساس یک مطالعه بر اختلالات قلبی عروقی نیز تأثیر می‌گذارد.

 

تغییر خلق و خو

دو مطالعه از دانشگاه کنتیکت بر روی مردان و زنان نشان می‌دهد که هنگام ترک مصرف آب احساس ترس می‌کنید. کسانی که دچار کم آبی هستند، تحت تأثیر تغییرات خلقی و خستگی قرار می‌گیرند.

 

احساس گرسنگی

بسیار متداول است که گرسنگی با کم آبی بدن مرتبط کنید. بهترین کار نوشیدن مقداری آب است. آب بنوشید و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا میان وعده‌ای را که منتظر آن بودید، میل کنید.

 

سردرد

عدم نوشیدن مقدار لازم آب روزانه باعث سردرد می‌شود.

 

وضعیت بد پوست

آب به پوست شما کمک می‌کند و هنگامی که به اندازه کافی آب مصرف نمی‌کنید، کلاژن شروع به ترک خوردن و اتصال به یکدیگر می‌کند و خطوط و چین و چروک‌های ظریف را بیشتر نمایان می‌کند.

 

ما به آب متکی هستیم تا ما را به اندازه کافی هیدراته نگه دارد، بنابراین هنگامی که آن را نادیده می‌گیرید، انتظار داشته باشید دهان، پوست و هر چیز دیگری خشک‌تر از حالت عادی باشد.

 

سختی هنگام ورزش

بدن شما نمی‌تواند بدون آب کافی کربوهیدرات‌ها را به انرژی تبدیل کند و طبق گفته انجمن فیزیولوژی، کم‌آبی بدن می‌تواند شما را در حین ورزش دچار مشکل کند و مایعات ناکافی در بدن نیز مانع تجزیه چربی‌ها می‌شود.

 

دشواری در قضای حاجت

اگر کم به مقدار کافی مصرف نکنید، ممکن است برای رفتن به دستشویی دچار مشکل شوید، زیرا در این حالت روده بزرگ شما تا پنج لیتر آب را در روز جذب و رفتن به دستشویی را آسان‌تر می‌کند و در غیر این صورت مشکلاتی بوجود می‌آید.

 

ضعف در عملکرد کلیه‌ها

بدون مصرف آب کافی دچار کم‌آبی شدید می‌شوید و این می‌تواند باعث، نارسایی کلیه یا سنگ کلیه شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید