هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداران در فروش سیم کارت شاد

 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان گفت: تعدادی کلاهبردار در آستانه سال تحصیلی جدید با فروش سیم کارت‌های عادی تلفن همراه در قالب سیم کارت دانش آموزی "شاد" از مردم این استان کلاهبرداری می‌کنند.

 

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعدادی کلاهبردار این روزها با بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک و تماس با خانواده ها اقدام به فروش سیم کارت تلفن همراه با قیمت های غیر متعارف کرده‌اند.

 

وی بیان کرد: آنان برای انجام این اقدام مجرمانه، سیم کارت ها را تحت عنوان شاد و ویژه دانش آموزان معرفی کرده و با توجه به شرایط تحصیلی و نرم افزار مربوط به مدارس آنلاین با این نام، خانواده ‌ها نیز اقدام به خرید کرده و پس از خرید متوجه این کلاهبرداری شده‌اند.

 

رئیس پلیس فتای اصفهان اضافه کرد: هیچ خدمت متفاوتی میان سیم کارت‌های این کلاهبرداران و با خطوط تلفن همراه عادی نبوده و فقط مشتریان  با پرداخت قیمت غیرواقعی، متضرر می شوند.

 

وی با تاکید برخرید سیم کارت و خدمات تلفن همراه از مراکز معتبر، تصریح‌کرد: مجرمان در مواقع مختلف متناسب با شرایط،  برای سرقت و کلاهبرداری برنامه ریزی می‌کنند که هوشیاری و بهره‌گیری از خدمات مراکز معتبر، مانع از تحقق اهداف افراد سودجو می‌شود.

 

سرهنگ مرتضوی ضمن هشدار بر مراقبت نسبت به این مدل کلاهبرداری و موارد مشابه، یادآور شد: پلیس تلاش خود را برای شناسایی این باند خلافکاران در استان اصفهان و رصد فعالیت آنان در دیگر مناطق کشور بکار گرفته است.

 

به گزارش ایرنا، در آستانه بازگشایی مدارس تعدادی کلاهبردار با فروش سیم کارت تلفن همراه، با نام سیم کارت "شاد" به دانش آموزان و بازاریابی و تبلیغ خدمات متفاوت مثل اینترنت رایگان، پول زیادی را از مردم گرفته و تنها یک سیم کارت عادی در اختیار آنان قرار داده اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید