ضاربان محیط بانان دزفول بازداشت شدند

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: ضاربان محیط بانان دزفول در چنگال عدالت گرفتار شدند.

 

رضا قپانچی پور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: محکومیت نهایی ضاربان محیط بانان دزفول پس از فرجام خواهی ایشان، توسط دستگاه قضا تایید شد.

 

وی با قدردانی از همکاری و زحمات بی دریغ پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان دزفول و نیز قاضیان عدالتخواه این شهرستان گفت: با گذشت بیش از سه سال از ضرب و شتم و مجروحیت محیط بانان توسط صیادان غیرمجاز با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته متخلفان شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند. 

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با اشاره به برگزاری چندین نشست رسیدگی به تخلف متهمان این پرونده گفت: باوجود طولانی شدن مراحل دادرسی، خوشبختانه باتوجه ویژه و بررسی دقیق مستندات این پرونده توسط قاضیان عدالت پیشه در نهایت ضارب اصلی در دادگاه تجدید نظر استان محکوم به زندان و پرداخت دیه شد.

 

وی افزود: متاسفانه در سه دهه گذشته، بیش از ‌۱۴۰محیط‌بان در کشور در درگیری با شکارچیان غیرمجاز به مقام والای شهادت نائل و دست‌کم نزدیک به ۳۷۰ نفر جانباز شده‌اند.

 

قپانچی‌پور اظهارداشت: امیدواریم با لایحه اخیر حمایت قضایی از محیط بانان که مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گرفت شاهد تغییرات مثبت در پشتیبانی از این قشر خدوم و مجاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، در پی درگیری مسلحانه صیادان غیر مجاز با محیطبانان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز، سه نفر از محیط بانان مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفتند و دچار جراحات شدید شدند.

 

 انتشار تصاویر این حادثه در فضای مجازی، واکنش گسترده حامیان محیط زیست و رسانه های داخل و خارج از کشور را در پی داشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید