امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بابک زنجانی

 

وکیل بابک زنجانی در واکنش به اظهارات دیروز رئیس دیوان عالی کشور گفت: قطعا موکلم در صورت پرداخت وجوه مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از واحد مرکزی خبر رسول کوهپایه زاده درباره اظهارات روز گذشته رئیس دیوان عالی کشور در برنامه دستخط رسانه ملی که به قطعیت حکم اعدام آقای بابک زنجانی اشاره کرده بود، افزود: براساس دادنامه قطعی صادره از دیوان عالی کشور چنانچه موکل، وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد، بهره‌مند خواهد شد.

وی گفت: همان رای قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل تعیین کرده است، بلافاصله پس از این تعیین مجازات، به صراحت در رای خودش به عفو و بخشودگی که از تاسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده ۱۱۴ قانون مجازات است، اشاره می‌کند.

 

وکیل بابک زنجانی افزود: موکلم اقدامات قابل توجهی انجام داده و طی وکالت رسمی بلاعزل و تفویضی، کلیه اموال و دارایی‌های خود را در ایران به شرکت ملی نفت ایران منتقل کرده است و همچنین اقدامات مناسب و همکاری موثر و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خود انجام داده است که مسئولان ذی ربط از کم و کیف آن مطلع هستند.

 

 کوهپایه زاده گفت: لذا از آنجا که دادنامه صادره بر این موضوع صراحت دارد و خالی از هرگونه شک و شبهه است، باتوجه به اقدامات انجام گرفته چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود؛ قطعا موکل، مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد و در واقع همه باید در برابر قانون و آرای قطعی مراجع ذی صلاح قضایی تمکین کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید