امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 

وقتی پدر خانواده فوت شد، مادر و دختر برای این که ارثیه او را تصاحب کنند با کارمند یک دفترخانه همدست شدند و با استفاده از اسناد جعلی، خانه، کارخانه و خودروی متوفی را به نام خود کردند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از روزنامه همشهری، راز این کلاهبرداری میلیاردی زمانی فاش شد که مرد جوانی راهی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران شد و گفت که مادر و خواهرش، ارثیه پدری‌اش را بالا کشیده‌اند.

وی توضیح داد: مدتی قبل پدرم که صاحب کارخانه‌ای در اطراف تهران بود فوت شد و از او ارثیه کلانی به جا ماند. مدتی قبل، زمانی که در حال انجام کارهای اداری مربوط به املاک پدرم بودم متوجه ماجرای عجیبی شدم.

مادرم خانه پدرم در تهرانپارس را به نام خودش کرده بود و خواهرم نیز خودروی پدرم را فروخته بود و همه این اتفاقات در حالی رخ داده بود که آنها هیچ مجوز و سندی برای انجام این کار نداشتند.

وقتی بیشتر تحقیق کردم فهمیدم که مادر و خواهرم با استفاده از مدارک جعلی این کار را کرده‌اند، اما خودشان زیر بار نمی‌رفتند و برای همین تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم.

با این شکایت تحقیقات کارآگاهان برای کشف راز ماجرا آغاز شد و آنها در جریان بررسی‌های تخصصی متوجه شدند که متوفی پیش از مرگ خود وکالتنامه‌ای رسمی تنظیم کرده بود تا همسرش برخی کارهای مربوط به املاکش را انجام دهد.

با این حال پس از فوت او، این وکالتنامه نیز باطل شده بود اما همسرش با استفاده از همین وکالتنامه باطل‌شده به سراغ کارمند یک دفتر ثبت اسناد رفته تا با همدستی او املاک شوهرش را تصاحب کند.

ماموران در ادامه دریافتند که دختر متوفی نیز با تنظیم قولنامه صوری خودروی پدرش را فروخته است اما این همه ماجرا نبود چرا که بررسی‌ها معلوم کرد که همسر متوفی کارخانه شوهرش را نیز با همین شگرد به نام خود کرده است.

سرهنگ علی فرخ‌پور، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران گفت: با این اطلاعات  و به دستور قاضی پرونده همسر و دختر متوفی و همدستان آنها  که دو فرد دیگر بودند دستگیر شدند و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده از سوی این افراد را بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعلام کردند.

متهمان اصلی نیز انگیزه خود از ارتکاب کلاهبرداری را رسیدن به اموال بیشتری از ماترک متوفی اعلام کردند و پرونده آنها برای رسیدگی بیشتر در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید