امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

 

فواید شگفت‌انگیز پوست تخم مرغ برای مو و دندان‌ها

 

پوست تخم مرغ برای موهای سالم و رفع چروک صورت خواص بسیار دارد؛ همچنین با اضافه کردن آن به رژیم خود می‌توانید استحکام دندان‌هایتان را نیز تضمین و با پوکی استخوان خداحافظی کنید.

 به محض شکستن تخم مرغ پوست آن را دور می‌ریزیم غافل از اینکه این پوست‌های به نظر بی‌مصرف می‌توانند جایگزین گروهی از گرانقیمت‌ترین داروها باشند. با خواص پوست تخم مرغ دندان و موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

پوسته تخم مرغ چیست؟

هنگامی که این سوال پرسیده میشود، چه چیزی به ذهن شما می‌آید؟ مطمئنا پوسته‌های شکسته‌ای که در سطل زباله می‌ریزید، درست است؟ به طرز شگفت‌انگیزی، پوسته‌های تخم مرغ قابل استفاده هستند و همچنین مزایای زیادی دارند.

خواص و فواید پوست تخم مرغ برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

۱. پوست تخم مرغ کمک می‌کند تا کلسیم مورد نیاز را بدست آورید:

پوسته تخم مرغ می‌تواند نیاز روزانه کلسیم بدن را تامین کند چراکه این ماده غنی از کلسیم است که به توسعه و رشد استخوان‌ها کمک می‌کند. پوسته تخم مرغ نیز در تنظیم ضربان قلب، ترویج عملکرد عضلات و کنترل سطح فسفر، منیزیم، پتاسیم و ... در خون مفید است.

 

درست همانطور که بهترین منبع کلسیم برای افراد مبتلا به کمبود آن است، همچنین در حفاظت از شرایطی که به دلیل مصرف بیش از حد کلسیم بوجود می‌آید مفید است.

۲. مفید در درمان پوکی استخوان و تقویت دندان‌ها:

لیست مزایای پوسته تخم مرغ همچنین شامل درمان پوکی استخوان می‌باشد؛ همانطور که در بند قبلی ذکر شده است، پوسته‌های تخم مرغ بهترین منبع کلسیم هستند، با این حال، منبع فلورین و استرانسیوم نیز است که بسیار مفید برای متابولیسم استخوان‌ها و تحریک رشد غضروف است.

 

همچنین در دوران پس از یائسگی برای کاهش درد که مرتبط با پوکی استخوان است مفید میباشد و توسط پزشکان توصیه می‌شود. تخم مرغ همچنین بهترین مواد تشکیل دهنده کنترل آفات طبیعی هستند.

۳. برای ساخت بهترین اسکراب صورت از خواص پوست تخم مرغ بهره ببرید:

اسکراب صورت با بهترین پوسته‌های تخم مرغ برای پوست صورت، به عنوان بهترین لایه‌بردار طبیعی برای صورت کار می‌کنند. هنگامی که به عنوان یک عنصر در ساخت اسکراب صورت خانگی استفاده می‌شود، بهترین نتایج را برای لایه برداری پوست ارائه می‌دهند؛ برای این منظور، آن‌ها در مواد اسکراب مخلوط شده و در صورت برای حدود ۱۵ دقیقه استفاده می‌شود.

۴. خواص پوست تخم مرغ برای داشتن موهای سالم:

پوسته‌های تخم مرغ برای مو بهترین مخلوط همگن هستند کافیست برای تقویت موهایتان غشاء سفید پوست تخم مرغ را جدا کنید سپس در یخچال نگهداری شود. پس از آن، آن را با مواد تشکیل دهنده دیگری مانند آب و آوکادو مخلوط کنید و سپس مخلوط را بر روی موها بمالید، یک ساعت صبر کنید و بعد آن را بشویید. این نه تنها باعث تغذیه موها می‌شود، بلکه آن‌ها را درخشان نیز می‌کند.

۵. خواص پوست تخم مرغ در جوان‌سازی پوست و برای خداحافظی با چروک‌ها:

آیا پیری شما را ناراحت می‌کند؟ پوسته تخم مرغی برای پوست نیز استفاده می‌شود. برای ساختن این بسته جادویی، پوسته‌های تخم مرغ را خورد کنید و پس از آن روی سینی‌های مکعب یخ قرار دهید سپس آن را با کمک آب در حرکت دایره‌ای بر صورت می‌چسبانیم. این ترفند نه تنها به شما در کاهش چین و چروک کمک می‌کند بلکه بافت پوست را نرم می‌کند.

 

کاربردهای دیگر پوست تخم مرغ

۱- تمیز کردن لباس‌های سفید با پوست تخم مرغ

اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

۲- جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب با پوست تخم مرغ

ریختن مقداری پوست خرد شده تخم مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.

۳- دفع آفات از خواص پوست تخم مرغ

حلزون‌ها، کرم‌های برگ خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.

۴- غذای پرندگان از پوست تخم مرغ

ریختن خرده‌های پوست تخم مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم گذاری موثر است.

۵- خواص پوست تخم مرغ برای تقویت خاک گلدان و رشد بهتر گیاه:

استفاده آن‌ها در اطراف گل و سبزیجات، آن‌ها را از آفات محافظت می‌کند. بهترین محافظت در برابر حلزون ها، کرم‌ها و ... است. بوی پوسته تخم مرغ همچنین جوندگان و گربه‌ها را تحریک می‌کند.

 

عوارض استفاده از پوست تخم مرغ

فقط چند مورد روش استفاده از پوسته وجود دارد، به همین دلیل عوارض جانبی نیز کم هستند؛ برخی از عوارض ناشی از استفاده از پوسته تخم مرغ که به طور گسترده‌ای مشاهده شده، عبارتند از:

۱. بعضی از مردم پس از مصرف پوسته تخم مرغ شکایت کرده‌اند که ناراحتی معده یا یبوست داشته‌اند.

۲. تهوع یا استفراغ، کاهش وزن غیر معمول، از دست دادن اشتها، نوسانات خلقی و ... نیز باید به سرعت به پزشکان گزارش می‌شود.

۳. درد در ماهیچه‌ها یا استخوان‌ها.

۴. سردرد، افزایش ادرار یا تشنگی، ضعف و یا خستگی اغلب نیز ممکن است عوارض جانبی پوست تخم مرغ باشد.

۵. بلعیدن قطعات بزرگ پوسته تخم مرغ ممکن است منجر به آسیب مری یا گلو شود.

۶. برخی از پوسته‌های تخم مرغ با برخی از باکتری‌های خاص به نام Salmonella enteritidis همراه هستند، که اگر قبل از استفاده در آب جوش شسته نشوند، می‌تواند منجر به مسمومیت شدید شود و گاهی اوقات دارای مواد سمی هستند که موجب مشکلات جدی سلامتی می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید