امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

 
دریافت فطریه دام جدید کلاهبرداران سایبری

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: همزمان با نزدیک شدن به عید سعید فطر و اعمال مذهبی این ایام، مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی و تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و عمدتا شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیر بومی مترصد کلاهبرداری از هموطنان با عنوان دریافت فطریه و سایر نذورات می‌شوند.

به گزارش روز سه شنبه حبیب خبر از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر افزود: شیوه و شگرد مجرمان به این شکل است که عمدتا با سوءاستفاده از نام اشخاص و چهره های شناخته شده هنری یا ورزشی و یا جعل عنوان سازمان ها و نهادهای اجرایی ذی صلاح و با استفاده از ترفندهای مختلف و استفاده از تصاویر نیازمندان و سایر اقدامات فریبنده با اعلام شماره حساب های شخصی از متقاضیان کلاهبرداری می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در شیوه دیگر مجرمان با طراحی سایت های جعلی با همین عنوان و هدایت متقاضیان به درگاه های جعلی بانکی با دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب خوردگان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های مالی آنان کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: بر اساس رصد های پیش دستانه صورت گرفته در فضای مجازی یک باند ۳ نفره که مترصد کلاهبرداری از هموطنان با این شگرد بودند طی هماهنگی با مرجع قضائی ضمن دستگیری، به جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و فعالیت چندین سایت با اقدام مشابه نیز متوقف شد.

این مقام انتظامی گفت: هموطنان به منظور واریز وجوهات نقدی و یا غیر نقدی تحت عنوان فطریه و سایر نذورات صرفا از مسیر های دسترسی قانونی و قابل اعتماد که از سوی رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع رسانی می شود اقدام و از واریز هرگونه وجه به حساب شخصی سایر افراد اکیدا خوداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب از طریق شماره ۰۹۳۶۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR  اطلاع دهند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید