امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

مدیرخدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: گزارشاتی در خصوص مخلوط کردن برنج نامرغوب با یک نوع برنج وارداتی توسط افراد سودجو گزارش شده که به دنبال متخلفان در این اتفاق هستیم.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، احمدرضا مریدالسادات روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: گزارشاتی رسیده که افرادی سودجو هنگام حمل ونقل برنج وارداتی از بندر امام (ره) به سایر نقاط استان و کشور، برنج بی‌کیفیت با آن مخلوط می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال متخلفان هستیم و این موضوع را به جد پیگیری می‌کنیم، گفت: در مواردی برنج مخلوط شده را با برنج اصلی تعویض کردیم.

وی در ادامه با اشاره به ذخایر کالاهای اساسی در خوزستان افزود: هم اکنون ۶۶۵ هزار تن گندم تولید درون استان، هشت هزار تن شکر و یکهزار و ۲۰۰ تن برنج ذخیره شده در خوزستان داریم.

مریدالسادات ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ تن شکر به خوزستان اختصاص داده شده بود که از این‌میزان یکهزار و ۷۴۰ تن هنوز به فروش نرسیده و تا پایان اردیبهشت باید در استان جذب شود تا برگشت نخورد.

 

فروش گندم خوزستان به تهران

مدیرخدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: ۲۰۰ هزار تن گندم از خوزستان به کارخانه‌های تهران و کرج فروخته شده است.

وی گفت: با توجه به نیاز خوزستان باید جلوی خروج گندم از استان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز بیان کرد: کارخانجات آرد خوزستان نیاز به گندم دارند و با توجه به نیاز استان درست نیست که گندم مصرفی خوزستان از استان خارج شود.

سید نوراله حسن زاده ادامه داد: ابتدا باید میزان گندم مورد نیاز مصرف خوزستان جدا و ذخیره شود و در صورت مازاد به استان‌های دیگر فروخته شود.

وی درباره وضعیت توزیع شکر در خوزستان نیز گفت: شرایط تامین شکر در خوزستان مناسب است و تنها مشکل در این بخش ۲ نرخی بودن شکر صنف و صنعت با خانوار است که به زودی تک نرخی خواهد شد و دلالان دیگر به سوء استفاده از فاصله قیمتی نیستند.

 

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید