وقتی درخواست اعاده دادرسی پرونده پسری که می گوید در دعوای خیابان ضربه کاری را به قربانی نزده ،در دیوان عالی کشور پذیرفته شد وی بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.

قتل محمود 22 ساله در رباط کریم چه پشت پرده ای دارد.

 

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده ازبهمن ماه سال 97 به دنبال انتقال جسد نیمه جان پسر 22 ساله ای به نام محمود به بیمارستان حضرت زهرا در رباط کریم آغاز شد.

شواهد نشان می داد پسرجوان به خاطر اصابت با ضربه های متعدد به سرش دچار شکستگی جمجمه شده و کما رفته است. وی چند روز بعد روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد و پلیس به تحقیق پرداخت.

در بررسی ها روشن شد محمود آخرین بار با دو نفر به نام های ابوالفضل و مهران درگیر شده بود. پلیس به ردیابی دو متهم فراری پرداخت و آنها را بازداشت کرد.

ابوالفضل گفت : من و دوستم در حال عبور از خیابان بودیم که با محمود روبه رو شدیم .او به ما نگاه چپ کرد و به همین خاطر با هم درگیر شدیم .من یک ضربه با کارد میوه خوری به صورت او زدم که دوستم مهران مانع من شد. او چاقو را از من گرفت و من به خانه برگشتم و نمیدانم چه اتفاقی رخ داد که محمود کشته شد . مهران اما در بازجویی ها درگیری با قربانی را منکر و با قرار وثیقه آزاد شد.

در حالیکه مهران پس از آزادی از زندان فراری شده بود ابوالفضل در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کرد و گفت: پسرم آن روز 3 میلیون تومان پول نقد همراه داشت. من گمان می‌کنم متهم به خاطر سرقت پول هایم پسرم را کشته است. من از قصاص گذشت نمی کنم و تقاضای قصاص دارم.

قتل پسر  22 ساله در رباط کریم

سپس متهم ۱۹ سال در جایگاه ویژه ای ایستاد و مدعی شد بی گناه است.

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: آن روز به همراه دوستم مهران از خیابان عبور می کردیم که ابوالفضل را دیدیم. من قبلاً هرگز او را ندیده بودم. مهران به من گفت قبلاً مستاجر خانه خاله محمود بوده و چند بار با او درگیر شده است. او به ما نگاه چپ کرد و به همین خاطر با هم درگیر شدیم. وقتی محمود به سمت من حمله کرد من با کارد میوه خوری که در جیب داشتم یک ضربه به صورت او زدم اما ضربه کشنده نبود . همان موقع مهران فریاد کشید و من که ترسیده بودم به سمت خانه حرکت کردم .من نمیدانم چه کسی ضربه های مرگبار را به محمود زده است. اما ضربه ای که من به صورت محمود زدم کشنده نبود .من بی دلیل بازداشت شده ام و حالا در جایگاه قاتل قرار دارم .

وی به قضات گفت : باور کنید من هیچ خصومتی با محمود نداشتم. به همین خاطر انگیزه ای برای قتل نداشتم. پدرم دوره گرد است و با سختی زیاد ما را بزرگ کرده است.باور کنید بی گناهم و به خاطر خانواده ام حرفم را باور کنید.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: به نظر می رسد تحقیقات درباره این پرونده تکمیل نشده است .پزشکی قانونی علت مرگ را آسیب دیدگی شدید جمجمه و نسوج مغزی اعلام کرده و همچنین آثار شکستگی زانو قربانی را نیز در گزارش آورده است. این ضربه ها نمی‌توانسته ناشی از برخورد کارد میوه خوری با سر قربانی باشد. به نظر می رسد مهران بعد از اینکه موکلم صحنه درگیری را ترک کرده ،دست به جنایت زده است .

این وکیل دادگستری ادامه داد: سه نفر از دوستان موکلم در تحقیقات پلیسی گفته اند در تاریخ هفدهم بهمن ماه سال 97 مهران را در قهوه خانه دیدیده اند. او در حال مستی گفته یک نفر را زده ام که امیدوارم زنده بماند .اینها همه شواهدی است که نشان از بی گناهی موکلم دارد .از این رو تقاضا دارم تا تحقیقات درباره این پرونده تکمیل شود.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و درخواست وکیل را نپذیرفتند و حکم به قصاص ابوالفضل صادر کردند.

اما وکیل ابوالفضل به حکم صادره اعتراض و درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد. وقتی درخواست اعاده دادرسی وی پذیرفته شد ابوالفضل بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.