امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

 

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گفت: بیمه محصولات کشاورزی (پاییزی) استان تا ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ تمدید شد.

به گزارش حبیب خبر، محمد آلاله روز دوشنبه افزود:کشاورزان خوزستانی که مایل هستند محصول خود را بیمه کنند تا مدت یاد شده فرصت دارند نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

وی گفت : تاکنون ۳۷۵هزار هکتار از محصولات پاییزی خوزستان در برابر حوادث غیرمترقبه ، خشکسالی، سرمازدگی، آفات و سیل بیمه شدند.

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان افزود: سطح بیمه محصولات پاییزی استان در مقایسه با سال زراعی گذشته ۵۵هزار هکتار کاهش نشان می دهد که علت اصلی این کاهش پیامدهای ناشی از شیوع کرونا و افزایش هزینه نهاده‌های کشاورزی بوده است.

آلاله افزود:حدود ۵۴درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را دولت و ۴۶درصد را کشاورز پرداخت می‌کند.

 

پرداخت ۷۳۰میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستانی

آلاله گفت: ۷۳۰میلیارد ریال غرامت ناشی از خسارات وارده سال زراعی گذشته به محصولات و باغ های استان خوزستان پرداخت شده است.

وی افزود:۱۲۰میلیارد ریال غرامت باقی مانده ناشی از خسارت به نخل داران استان به زودی به حساب باغ داران واریز می‌شود.

رییس کارگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان به شکنندگی بخش کشاورزی و آسیب پذیری بالای کشاورزی استان اشاره کرد و از بهره برداران این بخش خواست محصول خود را در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کنند تا امنیت غذایی کشورارتقا یابد.

پاییز امسال حدود ۸۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیرکشت رفته است که گندم با حدود ۵۸۰هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.

فروردین پارسال وقوع سیلاب و آبگرفتگی بی‌سابقه در خوزستان حدود ۲۰۰هزار هکتار دچار آبگرفتگی شدند و محصول آنها از بین رفت.

بخش کشاورزی خوزستان بر اثر این سیلاب مهیب محتمل خسارت بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال شد.

استان خوزستان با داشتن بیش از ۱.۲میلیون هکتار اراضی در حال بهره برداری و تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست کشوری را دارد.

گندم ، کلزا، چغندرقند ،جو ، نیشکر ، مرکبات ، خرما ، محصولات صیفی و جالیزی ، برنج و عسل مهمترین محصولات تولیدی خوزستان هستند. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید