امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

قتل با چاقو

من با پسر مورد علاقه‌ام در پارک بودم که جوانی از کنار ما عبور کرد و به من متلک انداخت، همین مسئله باعث شروع درگیری شد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از همشهری‌آنلاین، بعدازظهر چهارشنبه اول بهمن‌ماه، افرادی که به پارکی در جنوب تهران رفته بودند متوجه سروصدا و دعوای میان دو جوان شدند. آنها با هم گلاویز شده بودند و دختری که در نزدیکی‌شان ایستاده بود جیغ می‌کشید و فریاد می‌زد.

لحظاتی بعد شاهدان یکی از دو جوان را دیدند که غرق خون روی زمین افتاد. این در حالی بود که جوان دیگر هم به‌شدت زخمی شده و حال خوبی نداشت. در این شرایط ماجرا به اورژانس و پلیس گزارش شد و لحظاتی بعد تیمی از امدادگران در محل حادثه حاضر شدند.

گزارش یک قتل 

ساعت از ۲ بعدازظهر گذشته بود که تلفن قاضی مصطفی واحدی، کشیک جنایی تهران به صدا درآمد. آن ‌سوی خط مأمور کلانتری بود که خبر از قتل پسری جوان می‌داد. مقتول یکی از همان دو جوانی بود که در پارک با هم درگیر شده و غرق در خون روی زمین افتاده بود.

او پیش از انتقال به بیمارستان براثر شدت خونریزی جانش را از دست داده و به این ترتیب پرونده‌ای جنایی پیش روی بازپرس ویژه قتل تهران قرار گرفته بود.

شاهد ماجرا

با حضور تیم تحقیق در بیمارستان مشخص شد که درگیری میان دو جوان بر سر متلک‌پرانی به دختری ۱۶ساله اتفاق افتاده است. کارآگاهان جنایی در نخستین گام به تحقیق از این دختر نوجوان که شاهد جنایت بود، پرداختند. 

او گفت: حدود ۶‌ ماه قبل با پسری ۲۱ساله به نام رامین آشنا شدم. اوایل با یکدیگر چت می‌کردیم و رفته‌رفته به او علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم همدیگر را ملاقات کنیم. 

وی ادامه داد: روز حادثه به همراه پسر موردعلاقه‌ام به پارکی در جنوب تهران رفته و روی نیمکتی نشسته بودیم. سرگرم صحبت با یکدیگر بودیم که پسر جوانی (مقتول) از کنار ما عبور کرد. او به من متلک انداخت و برایم مزاحمت ایجاد کرد. رامین با دیدن این صحنه عصبانی شد اما من سعی کردم او را آرام کنم. به او گفتم بیا از اینجا برویم و رامین هم قبول کرد. ما از آنجا رفتیم و در قسمت دیگری از پارک نشستیم که باز هم مقتول به آنجا آمد و دوباره مزاحمت ایجاد کرد. 

همین مسئله آغاز درگیری میان مقتول و پسر موردعلاقه‌ام شد. مقتول چاقو داشت و با آن ضربه‌ای به پهلوی پسر موردعلاقه‌ام زد. جدال میان آنها ادامه داشت تا این‌که رامین در کشمکش با مقتول چاقو را از دستش گرفت و ضربه‌ای به پهلویش زد. هر دو خون‌آلود روی زمین افتادند و من وحشت‌زده فریاد می‌زدم و از مردم کمک می‌خواستم. همزمان به اورژانس زنگ زدم و طولی نکشید که آمبولانس آمد و پس از معاینه مقتول اعلام کرد که وی به‌دلیل شدت جراحت و خونریزی جانش را از دست داده است. اما پسر موردعلاقه‌ام زنده بود و نفس می‌کشید.

وی گفت: رامین که به‌دلیل شدت جراحت و خونریزی از هوش رفته بود توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافت و حالا هم از سرنوشتش خبر ندارم.

با اظهارات این دختر، بازپرس جنایی تهران دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و بازداشت متهم به قتل را صادر کرده و قرار است وی پس از بهبودی برای انجام تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شود.

جنایت‌های بچگانه

متلک‌پرانی تا حالا دلیل جنایت‌های زیادی بوده است. گاهی وقت‌ها برخی از افراد برای لحظه‌ای شوخی و سرگرمی اقدام به متلک‌پرانی به دختران و زنان می‌کنند غافل از این‌که همین شوخی بچگانه ممکن است عواقب غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد. در ادامه ماجرای جنایاتی را مرور می‌کنیم که در سال‌های اخیر رخ داد و دلیل آن متلک‌پرانی بود.

نخستین پرونده مربوط به دعوای دو پسر نوجوان در یکی از خیابان‌های جنوب تهران است. قاتل که ۱۷سال بیشتر نداشت وقتی شنید دوستش برای خنده و سرگرمی به خواهرش متلک‌پرانی کرده، سراغ او رفت و با وی درگیر شد. 

او در این درگیری دوستش را با ضربات چاقو به قتل رساند و وقتی دستگیر شد، در بازجویی‌ها گفت: خواهرم وقتی از مدرسه برگشت به من گفت که یکی از دوستانم به او متلک انداخته و مسخره‌اش کرده است. با شنیدن حرف‌های خواهرم، عصبانی شدم و یک چاقو از آشپزخانه برداشتم و سراغ دوستم رفتم. من آنقدر عصبانی بودم که انگار دچار جنون شده بودم و دوستم را به قتل رساندم.

درگیری دسته جمعی 

گاهی متلک‌پرانی منجر به نزاع دسته‌جمعی نیز می‌شود. مانند حادثه‌ای که تیرماه ۹۸ در بوستان ولایت تهران رخ داد و متلک‌پرانی به یک دختر منجر به نزاع دسته‌جمعی چند پسر جوان شد که پایان آن قتل یکی از آنها بود. 

ماجرا از این قرار بود که قاتل به همراه دوستش برای هواخوری به بوستان ولایت رفته بود که ۲ دختر جوان به همراه ۳پسر از کنارشان عبور کردند. دوست قاتل به یکی از دختران متلک‌پرانی کرد که باعث ناراحتی پسران همراه آنها شد. همین مسئله آغاز یک درگیری میان آنها بود و در جریان این درگیری قاتل با چاقو ۳پسری را که همراه دختران بودند مجروح کرد اما یکی از مجرمان جانش را از دست داد و عامل جنایت نیز دستگیر شد.

‎متلک به دختر دانش‌آموز

آبان ۹۷ نیز جنایتی در شرق تهران رخ داد که دلیل آن متلک پرانی به یک دختر دانش‌آموز بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که دختری به همراه پسر مورد علاقه‌اش به پارکی در شرق تهران رفته که چند جوان به دختر دانش‌آموز متلک‌پرانی کردند. همین مسئله باعث آغاز یک درگیری خونین شد و در جریان آن پسری که همراه دختر دانش‌آموز بود با ضربات چاقو به قتل رسید و متهمان که ۴نفر بودند دستگیر شدند و یکی از آنها اعتراف کرد که عامل وارد کردن ضربه مرگبار به مقتول بوده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید