کوهنورد گمشده در غارپلنگ پس از یک عملیات سخت و نفسگیر به زندگی بازگشت.

 سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دربند (منطقه غارپلنگ) پس از ۶ ساعت تلاش نجاتگران عملیاتی شهرستان غروب سه‌شنبه نجات یافت.

«جمال شریفی» در این باره گفت: در ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران مبنی بر گیر افتادن کوهنورد (آقایی ۳۰ ساله) در صخره‌ها و مسیرهای صعب‌العبور منطقه غارپلنگ دربند، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات قوچک و یک تیم عملیاتی از مرکز هلال احمر شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از حضور تیم‌های عملیاتی در محل حادثه به دلیل عدم داشتن نقطه ثابت، جستجو برای نجات کوهنورد گرفتار آغاز شد.

کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دربند نجات یافت

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات افزود: نجاتگران هلال احمر با استفاده از ست نجات کوهستان موفق شدند کوهنورد گرفتار را از خطر سقوط نجات دهند و فرد مذکور را بدون هر گونه مصدومیت از ارتفاع ۸ متری به منطقه امن و به پایین کوه انتقال دهند.

شریفی بیان داشت: به دلیل صعب العبور بودن مسیر صخره‌ها عملیات در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با موفقیت پایان یافت.

شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.