امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

۴۲ دستگاه ماینر استخراج بیت کوین در خرمشهر کشف شد

 فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر گفت:تعداد ۴۲ دستگاه ماینر استخراج بیت کوین (ارز دیجیتال) قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در این شهر کشف و ضبط شد.

سرهنگ فرشاد کاظمی شنبه به ایرنا گفت:ماموران کلانتری ۱۳ خرمشهر با انجام کار اطلاعاتی محل نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را در یکی از محل‌های این شهرستان شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام و در بازرسی از این محل تعداد ۴۲ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه ها را یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کردند اظهار داشت :در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آن  در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید