امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

۴۵ تن چوب قاچاق در دزفول کشف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: ۴۵ تن چوب قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش حبیب خبر، "علیرضا فتح الهی" شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا  گفت: این مقدار چوپ که از نوع بلوط، آکالیپتوس، کنار و کنوکارپوس است از چهار دستگاه کامیون و ۲ دستگاه وانت نیسان هنگام عبور از مسیر دزفول کشف و ضبط شد.

وی  افزود: افرادی به قصد سودجویی مقادیر زیادی چوپ جنگلی به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون ریال از بیشه زارها و مناطق جنگلی شهرهای رامهرمز، اهواز، شوشتر، مسجد سلیمان، اندیکا و شمال شهرستان دزفول بدون مجوز و یا با مجوز جعلی بارگیری و به مقصد یکی از استان‌های شمالی قاچاق می‌کردند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت:  ۱۱ نفر برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دزفول معرفی شدند.

در روزهای اخیر، ۱۸ تن چوب قاچاق در دزفول کشف و ضبط شد.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.
یک چهارم از ۹۰۰ هزار هکتار جنگل‌های استان خوزستان در شهرستان دزفول واقع شده‌اند. پنج هزار هکتار بیشه‌زار نیز در حاشیه رودخانه دز وجود دارد که بازمانده جنگل‌های گرمسیری است.
۱۱۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان دزفول وجود دارد که منابع طبیعی وظیفه حفاظت، توسعه و بهره برداری از آنها را بر عهده دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید