یک زن با 4 مرد در تهران دست به 200 سرقت زده بودند.

به گزارش رکنا،  رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 4 مرد و یک زن و اعتراف آنان به 200 فقره سرقت در تهران خبر داد.
سردار "علیرضا لطفی" اظهار کرذ: اواسط اردیبهشت ماه امسال، سه پرونده سرقت منزل در غرب تهران به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.
وی افزود: مال باختگان در شکایت‌های مشابه به کارآگاهان گفتند، اوایل شب منزل مان را ترک کردیم و پس از چند ساعت که به خانه برگشتیم، متوجه شدیم کلیه اثاث منزل به هم ریخته و پول، طلا، ارز، لوازم صوتی تصویری و سایر اموال با ارزش سرقت شده است.

سردار لطفی ادامه داد: کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده و اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان قرار دادند، راهی محل‌های سرقت شدند و در جریان تحقیقات میدانی متوجه شدند سارقان 4 مرد جوان هستند که با تخریب در ورودی آپارتمان ها، وارد منازل شده و مرتکب سرقت می‌شوند. همچنین مشخص شد که یک زن هم در جریان سرقت‌ها با اعضای باند همکاری دارد.

اعتراف سارقان به 200 فقره سرقت خانه در تهران

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان موفق شدند یکی از اعضای باند را که مردی 27 ساله به نام فرزین و سردسته باند بود، شناسایی کنند.

لطفی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس مخفیگاه اعضای باند را در یکی از شهرهای غرب تهران شناسایی و 25 شهریور در جریان عملیات ضربتی متهمان را که چهار مرد و یک زن بودند بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه آن ها سه دستگاه خودروی مسروقه، پژو-2008-206 - شاسی بیسو و یک دستگاه نیسان وانت مورد استفاده در سرقت ها، مقداری لوازم منزل شامل 5 تخته فرش دست بافت، تابلو فرش نفیس، تلویزیون، ماشین لباس شویی، آیفون تصویری، دزدگیر آپارتمان، دوربین مداربسته،4 دستگاه گوشی موبایل، تبلت ، سیستم صوتی و … کشف و به اداره هفدهم انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه اعضای این باند در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از خانه‌های مردم اعتراف کردند، افزود : فرزین به عنوان سردسته باند گفت، ما همگی اهل شهری در غرب کشور هستیم. زن جوان نامزد من است و بقیه اعضای باند هم با من نسبت فامیلی دارند.

من این باند را از اردیبهشت امسال تشکیل دادم و به خاطر این که شغل مناسبی نداشتیم برای سرقت راهی تهران شدیم. فرزین درباره شیوه سرقت‌ها هم گفت در ساعت اولیه شب آپارتمان‌های طبقه اول یا دوم که چراغ آن خاموش بود و کسی داخل خانه نبود را شناسایی می کردیم. بعد با تخریب در ورودی وارد شده و اموال با ارزش را سرقت می کردیم.

هنگام خروج اگر خودرویی در پارکینگ پارک بود و سوئیچ هم روی آن بود خودرو را هم سرقت می کردیم. بعد اموال سرقت شده را به مالخر می فروختیم و پول آن را بین خودمان تقسیم می کردیم و در این مدت موفق به ارتکاب 200 فقره سرقت منزل شدیم.

یک زن و 4 مرد دست به سرقت های مسلحانه می زدند / در تهران رخ داد

سردار لطفی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی سارقان به 4 فقره سرقت مسلحانه منزل هم در سطح شهر تهران اعتراف کردند که در این رابطه 3 قبضه سلاح کلت کمری کشف و مال باختگان نیز شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان این که ارزش ریالی پرونده در حال حاضر 150 میلیارد تومان است، گفت: با تلاش های شبانه روزی همکارانم در اداره هفدهم معاونت مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی که منجر به دستگیری و انهدام این باند سرقت در تهران شد، تاکنون 65 تن از مال باخته ها شناسایی شده اند و بخشی از اموال سرقتی کشف شده نیز با شناسایی شاکیان به آنان تحویل شده است.

وی در پایان افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی و دستگیری خریداران اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار دارند.