امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر از انجام غربالگری فشار خون برای ۲۴ هزار و ۵۸۸ نفر معادل ۲۵.۶ درصد گروه هدف این دانشکده خبر داد.
 
دکتر نایب فدایی اظهار کرد: طرح ملی کنترل فشار خون بالا در سراسر کشور در دو مرحله از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده است.
 
وی افزود: در مرحله نخست این طرح که از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۷ خردادماه اجرا شد، اطلاع‌رسانی انجام شد و از ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه مرحله دوم طرح که انجام غربالگری فشارخون است، اجرایی شده است.
 
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: این طرح با تجهیز ایستگاه‌های ثابت و سیار و توانمند کردن و آموزش نیروی انسانی آغاز شده است. در حال حاضر ۸۰ ایستگاه سیار در ادارات و سطح شهر و ۸۲ ایستگاه ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حال غربالگری فشار خون هستند و کلیه افراد ۳۰ سال و بالاتر، زنان باردار و بیماران کلیوی می‌توانند جهت سنجش فشار خون خود به این مراکز مراجعه کنند.
 
فدایی تصریح کرد: همچنین ۲۱۵ کاربر براي وارد کردن اطلاعات افراد غربالگری شده در سامانه در این طرح فعالیت خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: بخشی از این ارزیابی در قالب خوداظهاری است که افراد با استفاده از سامانه salamat.gov.ir  می‌توانند فشار خون خود را در منزل اندازه‌گیری و در این سامانه ثبت کنند. البته ایستگاه‌های سیار نیز اطلاعات افراد غربالگری شده را باید در این سامانه ثبت کنند. همچنین کاربران ثابت مانند خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز بهداشت، اطلاعات این افراد را در سامانه سیب ثبت می‌کنند. 
 
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: طبق برآورد انجام شده جمعیت هدف این طرح در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۹۵ هزار و ۸۳۵ نفر است که تاکنون ۲۴ هزار و ۵۸۸ نفر معادل ۲۵.۶ درصد گروه هدف این طرح غربالگری شده‌اند. ۱۱ هزار و ۸۳ نفر از این تعداد معادل ۶۳.۴ درصد دارای فشار خون طبیعی، ۴ هزار و ۶۰۰ نفر معادل ۲۵.۳ درصد فشار خون طبیعی بالا و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۱۱.۳ درصد فشار خون بالا بوده‌اند.
 
وی بیان کرد: تاکنون نسبتا این طرح به خوبی اجرا شده و در یک هفته از یک ماه زمان برای اجرای این طرح ۲۵ درصد جامعه هدف را غربالگری کرده‌ایم. امیدواریم در یک هفته باقی مانده مابقی جامعه هدف را پوشش دهیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید