امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مصدومیت ۳ محیط‌بان خوزستانی در درگیری با صیادان غیرمجاز

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از مصدومیت سه نفر از محیط‌بانان خوزستان در درگیری با متخلفان صید غیرمجاز ماهی با برق در تالاب هورالعظیم خبر داد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، حسن آقاشیرمحمدی اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت خوزستان و شهرستان هویزه، در گشت و کنترل مناطق تالابی هورالعظیم با سه قایق برخورد کردند که با استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز الکترونیکی اقدام به صید غیرمجاز کرده بودند.

 وی افزود: متخلفین در این حادثه در کمین ماموران قرار گرفتند و در حمله به قایق و برخورد قایق متخلفان با قایق نیروهای محیط‌بان، یکی از محیط‌بانان از ناحیه شکم و دو نفر دیگر بر اثر درگیری از ناحیه دست و پا مجروح شدند که برای مداوا بلافاصله به بیمارستان نفت شهرستان سوسنگرد منتقل شدند.

آقاشیرمحمدی بیان کرد: در این درگیری پنج نفر از متخلفان دستگیر شدند و از آنان، چهار دستگاه ژنراتور و چهار دستگاه شوکر الکترونیکی کشف و ضبط شد.

وی گفت: خوشبختانه حال عمومی محیط‌بانان مصدوم خوب است و تنها یک نفر از محیط‌بانان که از ناحیه شکم صدمه دیده، اکنون در بیمارستان  بستری است و دو نفر دیگر با توجه به شکستگی دست و آسیب از ناحیه پا، مرخص شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: این برخورد در تالاب هورالعظیم در منطقه نزدیک به صفر مرزی رخ داد و صیادان غیرمجاز با استفاده از دستگاه الکتروشوکر اقدام به صید غیرقانونی کرده بودند. متخلفین برای بررسی و برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند و پرونده آنان در دست پیگیری است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید