امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

فعالیت آنلاین مراکز مشاوره قبل از ازدواج در خوزستان

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: شیوع بیماری کرونا در استان موجب شد تا بسیاری از مراکز به صورت آنلاین کار مشاوره و برنامه‌های پیش از ازدواج را انجام دهند..

سهام حردانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مشاوره قبل از ازدواج، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خشونت‌های خانوادگی، همسر آزاری و اعتیاد جلوگیری می شود.

وی افزود: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برگزار شد همچنین در زمینه جلوگیری از آسیب های طلاق، مراکز مشاوره ما به صورت رایگان کار مشاوره را انجام می دهند.

حردانی از فعالیت ۱۰  مرکز مشاوره ازدواج زیر نظر این اداره کل در استان خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۳۰ مرکز مشاوره به دنبال گرفتن مجوز هستند تا به صورت رسمی فعالیت خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی مشاوره آن است که زوجین یاد بگیرند چگونه با مشکلات زندگی و تفاوت‌های فردی رو به رو شوند گفت: همچنین اگر این توانایی در فرد وجود ندارد مشاوره قبل از ازدواج کمک می‌کند که فرد این توانایی را در خود تقویت کند.

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: یکی از مهم‌ترین عامل‌های ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج است که موجب می‌شود زوجین در آرامش بیشتری زندگی خود را ارتقا داده و نسل بعدی را به خوبی تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره قبل از ازدواج، از آسیب‌هایی که ممکن است در آینده خانواده و فرزندان را تهدید کند پیشگیری می کند گفت: باید با گسترش دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده بتوانیم به جوانان کمک کنیم و آسیب های اجتماعی را با توسعه این دفاتر کنترل کنیم.

حردانی با بیان اینکه در طول سال های اخیر استقبال مردم به ویژه جوانان از سازمان های مردم نهاد بسیار خوب بوده است گفت: دفاتر مشاوره باید ارتباط خود را با جوانان و خانواده های آنها به صورت مستمر و پیگیر دنبال کنند تا آسیب های اجتماعی روز به روز کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان متولی کارگاه های آموزش پیش از ازدواج است افزود: بر همین اساس، تمام طرح ، برنامه و اقدامات انجام شده توسط اداره کل ورزش و جوانان متمرکز بر آموزش‌های پیش از ازدواج است و در این راستا با انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش ، دانشگاه و دادگستری استان این آموزش ها را در استان خوزستان گسترش دادیم.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سعی کردیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که آموزش‌های خانواده بر اساس مهارت های زندگی و جلوگیری از کودک همسری در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و سنتی، تنظیم شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید