به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری گلستان اسامی ۷ نفر از محکومان اقتصادی که رای آنان در دادگاه قطعی شده را اعلام کرد.

 هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان گفت: بر اساس تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اسامی افرادی که فساد مالی محکومیت‌های آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد منتشر می‌شود، که پارسال ۶ پرونده رای نهایی آنان صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: اداره غله از سه نفر به نام‌های «میرحسین شجاعی»، «ابوالحسن فاضلی» و «آق اویلی رادنیا به علت مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور شکایت کرده بود که اتهام آن‌ها در شعبه رسیدگی ویژه و رای قطعی برای آن صادر شده است.

هاشمیان بیان کرد: برای این پرونده متهمان شجاعی و فاضل هرکدام به ۹ سال حبس و رادنیا به پنج سال حبس و هر سه متهم مشترکا به پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او اضافه کرد: «عبدالعزیز متمکن» نیز از دیگر مفسدان اقتصادی است که جرم آن اخلال در نظام اقتصادی با ایجاد سایت و فروش اکانت‌های شرط بندی بود.

پرونده این فرد در دادگاه گنبدکاووس رسیدگی و به یک سال حبس و ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی و رد مال به میزان ۵۰۰ میلیون تومان محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: «بی بی نرگس خراسانی» و «شهربانوی خراسانی» از دیگر متهمان پرونده مفاسد اقتصادی هستند که پرونده آن‌ها با شکایت شهرداری علی آباد کتول به اتهام جعل در لیست حقوق و اختلاس رسیدگی شد که «بی بی نرگس خراسانی» به چهار سال حبس و انفصال از خدمت و جزای نقدی و شهربانو خراسانی نیز به جرم معاونت در اختلاس به ۶ ماه حبس در دادگاه محکوم شده است و رای دادگاه تجدید نظر نیز برای این پرونده قطعی است.

«داریوش خواجه وند» دیگر متهمی است که به جرم اخذ رشوه به دو سال حبس و انفصال دائم از خدمت محکوم شد و جزای نقدی دو میلیارد و ۲۱۲ هزار ریال برای این متهم در نظر گرفته شده است.