معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:

اعلام پایان سال تحصیلی مدارس ابتدایی به شورای مدرسه واگذار شد

اعلام پایان سال تحصیلی مدارس ابتدایی به شورای مدرسه واگذار شد

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تصمیم گیری در ارتباط با پایان سال تحصیلی به شورای مدرسه واگذار شده است و این شورا می تواند با توجه به وضعیت آموزشی دانش آموزان در ارتباط با ادامه یا پایان سال تحصیلی تصمیم گیری کند.

به گزارش حبیب خبر، "سیده فرانک موسوی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای هر یک از مدارس ابتدایی استان می تواند با توجه به وضعیت پیشرفت درسی دانش آموزان و همچنین آموزش الفبای پایه اول ابتدایی نسبت به اعلام پایان سال تحصیلی اقدام کند و نتیجه را در قالب صورت جلسه به منطقه متبوع گزارش کند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شورای مدرسه در حوزه تصمیم گیری آموزشی، افزود: شورای مدرسه پس از بررسی نحوه تکمیل گزارشات پیشرفت دانش آموزان با محوریت معلمان و طرح در جلسه شورا می تواند نسبت به امکان سنجی پایان سال تحصیلی اقدام کند. البته ملاک عمل این شورا آیین نامه های مصوب ارزیابی پیشرفت تحصیلی خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه جامع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تا پایان اسفندماه بر اساس فعالیت های ثبت شده دانش آموزان در پوشه کار عملکردی، چک لیست فعالیت های کلاسی و تکالیف مهارت محور خواهد بود و پس از آن تاریخ ملاک ارزشیابی، فعالیت تعاملی دانش آموزان در شبکه شاد و نمونه برگ های عملکردی است.

موسوی با اشاره به نحوه ارتقای پایه دانش آموزان ابتدایی در شرایط کنونی، گفت: با توجه به شرایط پیش روی نظام تعلیم و تربیت کشور و ضرورت توجه به اصل صیانت و حفاظت از سلامت دانش آموزان، ملاک ارتقای دانش آموزان ابتدایی به پایه های بالاتر تصمیم گیری شورای مدرسه بر اساس دستورالعمل های مصوب است.

وی با اشاره به نحوه اجرای طرح مداخله در دوره ابتدایی، تصریح کرد: مجموعه تعلیم و تربیت استان هر ساله پس از پایان سال تحصیلی، طرح مداخله را برای پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التوجه اجرا می کند که امسال با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، عملا امکان اجرای این طرح امکان پذیر نبود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: با هماهنگی های صورت گرفته و اعلام آمادگی معلمان ابتدایی به محض مهیا شدن شرایط برای بازگشایی مدارس بر اساس دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا، طرح مداخله برای دانش آموزان لازم التوجه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت.

موسوی در پایان گفت: بر اساس آیین نامه ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی، مشخص شدن عدم ارتقا به پایه بالاتر در خردادماه ممنوع است و مدیران مدارس تنها پس از اجرای کامل طرح مداخله می توانند نسبت به صدور کارنامه دانش آموزان لازم التوجه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، استان خوزستان دارای ۵ هزار و ۱۷۸ مدرسه ابتدایی است که بالغ بر ۵۸۱ هزار و ۹۴۴ دانش آموز در این مقطع مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید